سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو برای مبلغان دینی است
کد خبر: 3223107
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
نائب‌رئیس خبرگان رهبری:

سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو برای مبلغان دینی است

کانون خبرنگاران نبأ/ جلال بیطرفان: نائب‌رئیس خبرگان رهبری گفت: سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو در ابعاد مختلف برای مبلغان دینی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، نائب‌رئیس خبرگان رهبری در دیدار با نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به جایگاه تبلیغ و رسانه در دنیا، گفت: امروز تبلیغ و رسانه یکی از موضوعات مهم سلطه‌طلبان و استعمارگران بر کشورها است.

وی افزود: غرب از همین طریق توانست بر کشورهای منطقه مسلط شود و افکار خود را بر مردم دنیا به اجرا در بیاورد. عربستان سعودی یکی از آن کشورها است که از طریق تبلیغات وسیع و تجهزات رسانه‌ای غرب، توانست به اهداف خود مانند خادم‌الحرمین بودن برسد.

نائب‌رئیس خبرگان رهبری ادامه داد: رژیم آل سعود با پول‌هایی که از طریق گاز و نفت به‌دست می‌آورد، برای خادم‌الحرمین بودن خود در منطقه هزینه می‌کند، ولی مسلم است که رژیم وهابیت، خادم‌الحرمین نیست، بلکه این حرکت او تنها یک تزویر و دروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن، چهره زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی بیان کرد: رژیمی که به خوش‌خدمتی برای غرب و صهیونیزم و جلوگیری از نفوذ انقلاب و قدرت فرامنطقه‌ای ایران اسلامی، به برادرکشی و کودک‌کشی دست زده، چگونه می‌تواند خادم‌الحرمین باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز تبلیغات و رسانه به‌عنوان مهم‌ترین وسیله استعمارگران است و به‌خوبی توانسته‌اند از این ابزار برای اجرای اهداف خود به‌کار بگیرند. باید بدانیم اگر در گذشته ابزار تبلیغ محدود بود و امکاناتی برای ارتباط با دنیا نبود، ولی امروز به لطف پیشرفت علمی و تکنولوژی، انسان می‌تواند با دنیا ارتباط کلامی و حتی تصویری داشته باشد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: مبلغان هم باید از این پیشرفت علمی و تکنولوژی در عرصه تبلیغ به درستی بهره لازم را ببرند تا بتوانند اسلام ناب را با تمام خصوصیات و برتری نسبت به ادیان دیگر جهانیان معرفی کنند.

عضو خبرگان رهبری گفت: اسلام ناب محمدی(ص) یک دین جهانی است؛ این دین نیاز به جهانی شدن و جهانی‌سازی دارد، از این‌رو این رسالت سنگین برعهده روحانیت است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغ، رسانه و شبکه‌های مجازی، اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: مبلغ در کنار این ابزار از نظر محتوایی و تهذیب نفس هم باید الگو جامعه باشد همان‌طور که شخصیت‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره) این‌گونه بودند.

نائب‌رئیس خبرگان رهبری گفت: مبلغ باید در کنار کار محتوایی، زمان‌شناس، دشمن‌شناس و هوشیار بوده و معرفت داشته باشد و برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاق عملی بزرگان دین را الگوی عملی قرار دهد.

وی اظهار کرد: سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو در ابعاد مختلف برای مبلغان دینی است یکی از آن نمونه‌ها مرحوم محقق کرکی است؛ این شخصیت وارسته کارهای بسیار بزرگ در اسلام انجام داده، و امروز تأسی و الگوگیری از این بزرگان دین در حوزه یک ضرورت است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: مبلغ موفق کسی است که آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی جامعه و دنیا را بداند و از اتفاقات مهم با خبر باشد و تحلیل درستی از وقایع امروز جهان اسلام داشته باشد.

captcha