اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای احداث نمازخانه در تمامی بوستان‌ها
کد خبر: 3224280
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
پاک‌فطرت عنوان کرد:

اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای احداث نمازخانه در تمامی بوستان‌ها

گروه اجتماعی: شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش کردیم در تمامی بوستان‌های شیراز نمازخانه و یا سکوی نماز احداث کنیم، گفت: اگر پارکی فاقد نمازخانه و یا سکوی نماز بود، حتماً به ما اعلام کنند تا آن را در سال جاری احداث کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علیرضا پاک‌فطرت،‌ شهردار شیراز امروز، 8 اردیبهشت در مراسم تجلیل از خادمان و برگزارکنندگان نماز جماعت صبح در مساجد و نمازخانه‌های شیراز و همچنین دستگاه‌هایی اجرایی برتر در جهت اقامه این فریضه الهی، با اشاره به فعالیت‌های این دستگاه ابراز کرد: در شهرداری شیراز تلاش کردیم تا این دستگاه را از یک دستگاه خدماتی صرف به یک دستگاه خدماتی، فرهنگی و اجتماعی برسانیم.
وی ادامه داد: در این راستا تأکید کردیم که در هر بوستان شیراز باید یک نمازخانه وجود داشته باشد و اگر بوستانی کوچک بود، حتماً سکوی نماز برای آن احداث کنیم و اگر پارکی فاقد نمازخانه و یا سکوی نماز بود، حتماً به ما اعلام کنند تا آن را در سال جاری احداث کنیم.
شهردار شیراز در ادامه فعالیت‌‌های ائمه جماعات و روحانیان را سخت ارزیابی کرد و گفت: نقش روحانی مساجد در تربیت کودکان بی‌بدیل است و آموزه‌هایی که کودکان در مساجد فرا می‌گیرند، در ذهن آنان باقی خواهد ماند زیرا ذهن آنان فراگیر است لذا باید کودکان و نوجوانان را در مساجد دریابیم.

بعد از انقلاب به ساخت مساجد توجه ویژه نشده است
وی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم بر روی این موضوع کار کنیم، افزود: بعد از انقلاب اسلامی در بحث ساخت مساجد، خیلی توجه نشده است اما مقصر کیست؟ شاید مردم انتظار دارند که نظام جمهوری اسلامی این را انجام دهد و دولت نیز برعکس گمان می‌کند که مردم باید مسجد را بسازند البته خیران زیادی در این راه ورود پیدا کردند و اقدامات زیادی انجام شده است اما باید توجه ویژه‌ای به ساخت مساجد داشته باشیم.

لزوم توجه به مجمع خیرین مسجدساز
پاک‌فطرت بر لزوم توجه به مجمع خیرین مسجدساز تأکید کرد و گفت:‌این مسئله را باید به خوبی توجه کنیم زیرا مسجد نوعی مدرسه است.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مساجد تنها برای برگزاری مجالس ختم و یا جشن نیستند. مساجد در زمان پیامبر(ص) عملکرد بسیار گسترده‌ای داشتند لذا اگر ما ادعای اسلام ناب داریم باید عملکرد مساجد خود را گسترش دهیم و با ساخت مساجد 200 الی 250 متری این اتفاق رخ نخواهد داد.
وی به فرهنگ شیراز در احداث مساجد اشاره کرد و گفت: با نگاهی به مساجد تاریخی این شهر در می‌یابیم که فرهنگ شیراز در احداث مساجد بالاست به عنوان مثال برای مسجد نو بیش از 10 هزار متر مربع زیربنا درنظر گرفته شده است و یا همچنین مساجد دیگری چون مسجد عتیق و غیره زیرا آن زما هم مردم و هم دولتمردان در ساخت این مساجد اهتمام داشتند امروز نیز باید هر دو قشر دست به دست هم دهند و مساجدی بسازند که در شأن شیراز باشد البته شهرداری این کار را شروع کرده است اما باید قوی‌تر عمل کنیم.
پاک‌فطرت با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم افسردگی در جامعه کاسته شود، باید مساجد خود را توسعه دهیم، گفت: باید روحانیت ما به علم روز آگاهی داشته باشند و تعداد آن‌ها نیز بسیار بیشتر باشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، روز به روز پرونده‌های جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی در دادگاه‌ها کاسته خواهد شد.

captcha