سمفونی پیروزی همزمان با سالروز آزادی خرمشهر رونمایی می‌شود
کد خبر: 3249499
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

سمفونی پیروزی همزمان با سالروز آزادی خرمشهر رونمایی می‌شود

گروه هنر: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از رونمایی سمفونی پیروزی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست بحث و تبادل‌نظر درباره پایان ساخت و تولید سمفونی پیروزی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسینعلی بیات، مدیرکل هنری بنیاد و مجید انتظامی، سازنده این سمفونی برگزار شد.

وی در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم اهمیت کیفی و محتوایی این اثر، اظهار کرد: در رابطه با خواننده و شاعر این قطعه موسیقیایی فاخر باید اهتمام ویژه‌ای لحاظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤذنی با بیان اینکه سمفونی پیروزی، سوم خرداد ماه 94، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی می‌شود، ادامه داد: پس از انجام مذاکرات درباره تعیین شاعر و ترانه‌سرای قطعات چهارگانه سمفونی پیروزی، عبدالجبار کاکایی با در نظر گرفتن تعهد و تخصص در زمینه ترانه‌سرایی برای این کار انتخاب شده است.

مجید انتظامی، سازنده سمفونی پیروزی نیز در این جلسه، گفت: این اثر فاخر به مراحل پایانی ساخت خود رسیده و آماده ضبط نهایی است.

گفتنی است، سمفونی‌های «ایثار» و «مقاومت» از ساخته‌های مجید انتظامی، آثاری هستند که در تاریخ موسیقی کشور جایگاهی بلند و ماندگار پیدا کرده‌اند. انتظامی در تولید و اجرای این آثار از همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، گروه کر و شاعرانی چون مسعود هوشمند، ساعد باقری و پرویز بیگی حبیب‌آبادی بهره برد و توانست با همراهی کلام و موسیقی، دو واژه «ایثار» و «مقاومت» را در قالب هنر ارائه کند.

captcha