شورای مشورتی زنان اندیشمند در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود
کد خبر: 3303950
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
به‌زودی؛

شورای مشورتی زنان اندیشمند در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: به‌زودی شورای مشورتی زنان اندیشمند ‌در این استان تشکیل می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی روز گذشته، 24 اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه شورای مشورتی حوزه بانوان دبیرخانه کانون‌های مساجد با اشاره به دستور جلسه «جایگاه زن مسلمان در جامعه کنونی» گفت: باید آسیب‌ها و مشکلاتی که یک زن مسلمان را تهدید می‌کند، شناسایی کرده و تلاش کنیم که راهکارهای لازم برای رفع آن در این جلسه اتخاذ شود.



مژگان شریفی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به انجام برنامه موفق مشترک بین دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و دفتر امور بانوان استان در سال گذشته اظهار کرد: در سند چشم انداز 1404 بر تقویت نهاد خانواده، جایگاه زن در خانواده و در صحنه‌های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنها تاکید شده است.



وی ادامه داد: تعمیق و توسعه باورهای دینی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ازدواج آسان، بهنگام و پایدار، تعمیق بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش مشارکت بانوان در برنامه‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت خانواده از جمله اهداف دفتر امور بانوان استانداری در سال جاری است.



سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یکی از مهمترین برنامه‌های دفتر امور بانوان را پرداختن به آسیب‌های بانوان در سطح استان ذکر کرد و ادامه داد: نیازسنجی و تحلیل وضعیت موجود، تشکیل بانک اطلاعاتی، توجه و تفکیک مشکلات بانوان، ارائه راهکارها بر اساس سیاست‌ها، توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بانوان و ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و اجتماعی بانوان در سال جاری در دستور کار قرار دارد.



شریفی با تقدیر از تشکیل شورای مشورتی حوزه بانوان از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: به‌زودی شورای مشورتی زنان اندیشمند نیز در استان تشکیل می‌شود.



محمد مهدی دیانی، عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه به نقش مهم نهاد خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: خانواده کوچکترین نهاد یک جامعه است اما بزرگترین نقش را در سلامت این جامعه برعهده دارد.



 وی با تأکید بر اینکه اگر زن و مرد در خانواده سلامت اعتقادی خود را حفظ کنند، جامعه سالم می‌ماند، به افزایش طلاق در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه نرخ طلاق در سال گذشته نسبت به سال 92 در استان خراسان جنوبی 6 درصد رشد داشته است.



50 درصد طلاق‌ها در چهار سال اول زندگی اتفاق می‌افتد



عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه بیرجند با بیان اینکه 50 درصد طلاق‌ها در چهار سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: نیاز است که شورای مشورتی و عملیاتی به صورت منسجم تشکیل شود.



وی به ظرفیت حلقه‌های صالحین برای تبیین نقش واقعی یک زن مسلمان در جامعه اشاره کرد و افزود: مشکلات بانوان باید با یک رویکرد منطقه‌ای احصاء شود.



عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه بیرجند همچنین با بیان اینکه مشکل بخش زیادی از خانواده‌های استان، اعتیاد است، عنوان کرد: متأسفانه حتی 80 درصد زندانیان خراسان جنوبی به دلایل مرتبط با مواد مخدر محکوم به زندان شده‌اند.



زهره روستا، سرمربی صالحین ناحیه بیرجند نیز در این جلسه گفت: قواعد و اصول برای انجام کار در حوزه بانوان مشخص است و تنها باید در تبدیل آن به فرهنگ جاری و عملیاتی باید فکر و وقت هزینه کنیم.



با گفتمان و سیاست‌گذاری کلام راه به جایی نمی‌بریم



وی با تأکید بر اینکه با گفتمان و سیاست‌گذاری کلام راه به جایی نمی‌بریم، افزود: مخاطبان باید در سطح محله و منطقه مشخص باشند تا رسیدن به نتیجه راحت‌تر باشد.



این مدرس حوزه خواستار استفاده از اساتید عضو بسیج اساتید استان برای تحقق این مهم شد و بیان کرد: باید آسیب‌های رفتاری با ریشه‌های مختلف شناسایی و بعد از آن راهکارهای لازم با استفاده از توانمندی حلقه‌های صالحین به مرحله عمل برسد.



وی زیرساخت همه این مسائل در سطح کلام را وحدت رویه و فکر بین مسئولان سیاست‌گذار ذکر کرد و یادآور شد: در صورت تحقق این مهم، بازخورد در لایه مخاطب بهتر جواب می‌دهد.

captcha