آرامگاه آقانجفی قوچانی نیازمند همت و نگاه ویژه خیّران است
کد خبر: 3306188
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

آرامگاه آقانجفی قوچانی نیازمند همت و نگاه ویژه خیّران است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان با بیان اینکه هنوز وقفی برای آرامگاه آقا نجفی قوچانی به ثبت نرسیده است گفت: آرامگاه آقا نجفی قوچانی نیازمند همت و نگاه ویژه خیران است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی آرامگاه آقا نجفی قوچانی بیان کرد: مر کز فرهنگی قرآنی بقعه از فعال ترین مراکز فرهنگی قرآنی شهرستان قوچان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 360 قرآن‌آموز در این مرکز به حفظ قرآن همت گمارده و هفت مربی خانم در طول هفته به تدریس قرآن مشغول هستند، همچنین در این مکان برنامه‌های اعیاد مذهبی و عزاداری‌های ائمه اطهار(ع) نیز برگزار می‌شود.

نیساری در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود حمایت‌های مالی برای فعالیت‌های فرهنگی ـ عمرانی آرامگاه آقا‌نجفی و حتی در بحث هزینه‌های آب و برق و گاز نیز با مشکل مواجه هستیم.

وی عدم شناخت مردم از جایگاه علمی و مذهبی این عالم وارسته را علت اصلی این امر برشمرد و بیان کرد: امسال در همایش بزرگداشت آقانجفی قوچانی که در محل آرامگاه وی با حضور طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان قوچان برگزار شد بر تبلیغ و ترویج در جهت ایجاد وقف توسط طلاب تأکید شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان افزود: در همین راستا نیز نشست‌های علمی ـ صنفی وقف در سال گذشته برگزار شد که امید است در سال جاری شاهد وقفی برای آرامگاه آقانجفی باشیم.

نیساری با تأکید بر این موضوع که شخصیت‌های هم‌ تراز آقانجفی قوچانی در سراسر کشور دارای موقوفات مختلفی هستند، اظهار کرد: اکنون بیش از 70 سال از رحلت این عالم فقید می‌گذرد اما تاکنون به این موضوع نگاه درستی نشده که شخصیتی برجسته همچون آقانجفی قوچانی در قوچان تدفین شده و شایسته است وقفی در جهت تأمین هزینه‌های فرهنگی و جاری این آرامگاه توسط خیّران و مردم انجام شود.

captcha