فتح خرمشهر؛ سمبل ایستادگی و تجلی تأسی به سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3306471
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
غیب‌پرور اظهار کرد:

فتح خرمشهر؛ سمبل ایستادگی و تجلی تأسی به سیدالشهدا(ع)

گروه سیاسی: فرمانده سپاه فجر استان فارس تأسی به سیره عملی اهل بیت(ع) را بزرگترین شکر نعمت دانست و گفت: حماسه فتح خرمشهر یکی از موارد تأسی به وجود نازنین امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، دوم خرداد‌ماه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان که در محل پادگان امام حسین(ع) شیراز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانه و میلاد حضرت اباالفضل(ع) گفت: علمدار کربلا درس بصیرت، مردانگی، ایثار، عشق، رشادت و شجاعت را تا قیامت به تمام انسان‌ها آموخت.
وی با بیان اینکه این نعمت بزرگی است که خداوند ما را در خیمه‌گاه ولایت علوی قرار داده است، افزود: خداوند بر سر ما منت نهاد که امام حسین(ع) را امام ما قرار داد و بزرگترین شکر این نعمت نیز آن است که به سیره و روش عملی آن بزرگوار تأسی کنیم.
غیب‌پرور اظهار کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که در مقابل دشمن نباید سر خم فرود کرد و این حسین(ع) آموزگار بزرگ ایستادگی، رشادت و شهادت شد و همه چیز خود را داد اما دست از دین خدا برنداشت.
فرمانده سپاه فجر فارس حماسه فتح خرمشهر را یکی از موارد تأسی به وجود نازنین امام حسین(ع) دانست و گفت: فتح خرمشهر نماد و سمبل ایستادگی یک ملت و مردمی است که پا در رکاب امام خود به تمام مستکبران عالم نه گفتند و رخ در رخ دشمن ایستادگی کرده و با امکانات محدود در مقابل جنگ احزاب مدرنی که دنیای استکبار بر علیه این انقلاب راه انداختند، مقاومت کردند.
وی بیان کرد: اراده انسان‌های مسلمان آزاده بود که طی ماه‌های متمادی جنگ و دفاع در مقابل قتل و غارت و کشتار بعثیون و وحشی‌گری و ددمنشی آن‌ها بر اراده مستکبران عالم پیروز شد .و فتح خرمشهر رقم خورد.
غیب‌پرور اظهار کرد: رزمندگان اسلام به همگان آموختند که در پناه دین خدا با امکانات کم و تجهیزات ناچیز می‌توان بر دشمن قدار پیروز شد و این یک درس و عبرت تاریخی است که این عبرت را نگرفتیم مگر از وجود امام حسین(ع).
فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه تمام اقدامات و حرکات ما در دوران دفاع مقدس با ذکر «یا حسین(ع)» بود، گفت: هر شهیدی که به زمین افتاد و هر عزیزی که مجروح شد و تیر و ترکش به او اصابت کرد، ذکر یا حسین بر لبانش جاری بود و اگر امروز مملکت ما هنوز در مقابل مستکبران عالم ایستادگی می‌کند به دلیل تأسی به نام و یاد حسین(ع) است.
وی با تأکید بر اینکه سرافرازی ملت ایران از تصدق سر اسلام است لذا هیچ باکی نداریم که زورمداران هر چند مدتی حرف عبثت و بیهوده‌ای به رخ ملت ما بکشند، گفت:‌ آن‌ها باید بدانند این مردم یک امت امتحان داده هستند.
غیب‌پرور با اشاره به 15 هزار شهید استان فارس خاطرنشان کرد: میانگین سنی شهدای ما 20 سال و 8 ماه است و غاطبه این‌ها جوانان فهیم و با بصیرتی بود که از جان شیرین خود گذشتند تا امروز ما با افتخار صحبت کنیم و در دنیا حر باشیم لذا همگان باید این حر بودن، آزادگی و بصیرت عزت را از شهیدان ما یاد بگیرند.
فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه به وقایع کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: دشمن خنجر خود را از رو بسته است و آماده است تا نامی از اسلام، مکتب و پیامبر(ص) نباشد و برای او شیعه و سنی فرقی نمی‌کند فقط آمده‌اند تا ریشه اسلام را بخشکانند و بحث‌های هسته‌ای بهانه است و خدا می‌داند بعد از این موضوع، موضوع دیگری مطرح می‌کنند و به تنها چیزی که راضی می‌شوند این است که اسلام نباشد اما اشتباه می‌کنند زیرا ما به اسلام تأسی پیدا کرده‌ایم.
وی به جنایات آل سعود و تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: کدام انسان آزاده‌ای است که صحنه‌های ددمنشی اینان را از تلویزیون ببینند و متأثر نباشد؟ طفل چند ماهه و زن بی‌پناه و پیرزن و پیرمرد را به نام پیامبر(ص) می‌کشند اما آیا این منش پیامبر خداست که سینه مسلمان را بشکافند و قلب او را بیرون آورند و به دندان بزنند؟
غیب‌پرور با یادآوری اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمت برای عالمیان است و همه انسان‌ها را از سر رحمت و لطف به عبودیت ذات خداوند فراخوانده است،‌ افزود: متأسفانه به نام اسلام مسلمان‌کشی راه‌انداخته‌اند و بر علیه آنان می‌تازند.
فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد: دشمنان درباره جمهوری اسلامی ایران خواب‌های بدی دیده‌اند اما به فضل خداوند و با وجود این ملت شریف، نجیب و نیروهای مسلح قهرمان، خواب آن‌ها پریشان خواهد شد.
وی به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جای جای این مرز را پاسداری می‌کند و به یک نیروی انتظامی قوی، مقتدر و شجاع مفتخریم که در تمام نقاط این مملکت امنیت را به ارمغان آورده است همچنین بسیجیان سلحشور در تمام زوایای این مملکت امام زمانی حی و حاضرند و پاسداران سبز پوش ما که به شهیدان اقتدا کرده‌اند با شهامت و رشادت تمام ایستادگی دارند.
غیب‌پرور در پایان به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این تجمعات یادآور اقتدار بیشتر نظام و ملت ماست و مطمئنا جلسات ذکر خداست و خداوند این‌ها را نگه‌می‌دارد.

captcha