وضعیت نمازخانه‌های بیمارستان‌ها مناسب نیست
کد خبر: 3307265
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
مهدوی:

وضعیت نمازخانه‌های بیمارستان‌ها مناسب نیست

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه وضعیت نمازخانه‌های بیمارستان‌ها مناسبت نیست، گفت: این نمازخانه‌ها در کوچکترین و بی‌نظم‌ترین مکان بیمارستان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، سوم خرداد‌ماه در نخستین نشست هم‌اندیشی جهت راه‌اندازی شوراهای امر به‌معروف و نهی از منکر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی استان فارس، به اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و نقش معنویت درمانی اشاره کرد و گفت: مراکز آموزشی و درمانی محل مناسبی برای ترویج فرهنگ اسلامی و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر است.
وی اظهار کرد: با راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی می‌توان نقش بسزایی در اجرای این فریضه الهی ایفا کرد.
مهدوی، معنوی کردن محیط بیمارستان‌ها به وحدت قلوب بین بیمار، پرستار، پزشک و همراه بیمار دانست وگفت: وحدت قلوب باعث ایجاد یک فضای معنوی در جامعه  می‌شود که یک معروف است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف فارس در مورد نقش معنویت در سلامت روح و جسم افزود: یکی از روش‌هایی که در دین مبین اسلام است معنویت درمانی است که در قرآن کریم، احادیث، روایات و آموزه¬های دینی ما در این خصوص مطالب فراوانی بیان شده است، ایمان به خدا، ارتباط با معبود، توجه خالصانه به او در قالب نماز و دعا و یا هر امر معنوی دیگر، پالایشگاه انسان در برابر همه لغزش‌هاست که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) ایمان به خدا و ارتباط با معبود در قالب نماز تولدی دیگر و حیات دائمی است.
مهدوی بیان کرد: کارشناسان دین به این نتیجه رسیده‌اند که معنویت در درمان روح و جسم بسیار مؤثر است و درعصر حاضر دانشمندان روان‌شناسی و روانکاوی، مبلّغان مدرنی هستند که برای درمان روح و روان انسان‌ها حتی جسم دعوت به دین و معنویت می‌کند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس افزود: یکی از مکان‌هایی که در بیمارستان می‌تواند معنویت را تقویت کند نمازخانه‌هاست که متأسفانه وضعیت مناسبی ندارد و در کوچکترین و بی نظم‌ترین مکان بیمارستان قرار گرفته است.
مهدوی اضافه کرد: با وجود اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و قطب پزشکی در کشور است، نمازخانه‌های برخی از مراکز درمانی در شأن آن مجموعه‌ها نیست و باید رؤسای آن مراکز اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.
وی تصریح کرد: در برخی از بیمارستان‌های استان حدود شرعی هم رعایت نمی‌شود که با پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم بعضی از کارکنان از ترس برخورد سلبی و یا اخراج توسط مافوق و مسئولشان نمی‌توانند یک حرام الهی را نهی کنند که این شایسته این مراکز نیست.
دبیر ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: اگر معنویت در این بیمارستان‌ها رایج شود باعث بالا رفتن اقبال عمومی از آن مرکز درمانی و درآمد بیشتر هم می‌شود چه اشکال دارد در هر اتاق بیمارستان یک قرآن کریم، مفاتیح الجنان و نهج‌البلاغه گذاشته و نماز جماعت برگزار شود زیرا بهترین معروف در مراکز درمانی توسعه معنویت و بهترین درمان آلام معنویت درمانی است.

captcha