حمایت از بیماران دیابتی در پویش رمضانیه مسلمانان بریتانیا
کد خبر: 3308052
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

حمایت از بیماران دیابتی در پویش رمضانیه مسلمانان بریتانیا

گروه بین‌الملل: درحالی‌که مسلمانان جهان برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند، یک خیریه بریتانیایی کمپین جدیدی را برای ارائه خدمات درمانی به مسلمانان مبتلا به دیابت در ماه رمضان راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Herald Scotland»، شکیب عباسی از اعضای شعبه اسکاتلند خیریه دیابت بریتانیا می‌گوید: برای مسلمانان مبتلا به دیابت، روزه‌ گرفتن ممکن است منجر به افت قند خون و کم شدن آب بدن و نیز افزایش گلولز در زمان سحر و افطار شود.
عباسی از مسلمانان مبتلا به دیابت بریتانیا خواست تا در طول ماه رمضان با مراجعه به این خیریه از مراقبت‌های درمانی بهره‌مند شوند.
وی افزود: اگر می‌خواهید روزه بگیرید و مبتلا به دیابت هستید، باید با پزشک و عالم دینی خود مشورت و سپس اقدام به روزه‌داری کنید.
کمپین رمضان خیریه دیابت بریتانیا شامل توزیع گزارش‌برگ‌هایی در مورد این بیماری به زبان‌های مختلف در مساجد و مراکز اسلامی است.
اعضای این پویش همچنین سخنرانی‌هایی در مورد مدیریت دیابت در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهند دارد.
این کمپین همچنین مردم را ترغیب به انتشار اطلاعات ارائه شده از سوی خیریه دیابت در رسانه‌های اجتماعی می‌کند.
طارق اقبال، مسلمان 47 ساله اهل گلاسکو که مبتلا به دیابت نوع دوم است، می‌گوید: از زمان ابتلا به این بیماری حدود سه سال پیش تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود ایجاد کرده و توانستم وضعیت سلامتم را کنترل کنم.
وی می‌گوید: من به طور مرتب پیاده‌روی می‌کنم و مصرف قند و چربی را کاهش داده‌ام.
لازم به ذکر است که حدود 3 میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند.

captcha