نقش مؤثر کانون‌های مساجد در زمینه ارتقای مسائل فرهنگی روستاها
کد خبر: 3309974
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

نقش مؤثر کانون‌های مساجد در زمینه ارتقای مسائل فرهنگی روستاها

گروه اجتماعی: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون‌های مساجد که در دورترین نقطه استان فعالیت دارند، قطعا نقش مؤثری می‌توانند در زمینه ارتقاء مسائل فرهنگی مردم روستاها و حتی مناطق عشایری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 10 خرداد در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد که در دورترین نقطه استان فعالیت دارند، قطعا نقش مؤثری می‌توانند در زمینه ارتقاء مسائل فرهنگی مردم روستاها و حتی مناطق عشایری داشته باشند.
وی با بیان اینکه مجموعه‌ای به گستردگی کانون‌های فرهنگی مساجد نیازمند حمایت هستند، با اشاره به مشکل ساختمان محل استقرار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، قول مساعد همکاری در زمینه مراحل ساخت و ساز این مکان را داد.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که امسال بین دبیرخانه کانون‌های مساجد استان با تهران منعقد شد، قریب به یک میلیارد تومان برای استان ما که 20 درصد نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، تصویب شد.
وی در ادامه تعداد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان را 520 باب کانون برشمرد و عنوان کرد: سهم هر کانون از این مبلغ تقریبا دو میلیون تومان است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرحله استانی جشنواره سرود روستایی رضوی سال گذشته  با 18 گروه در شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اضافه کرد: یکی از این گروه‌ها در جشنواره کشوری سرود رضوی حائز مقام برتر شد.
حجت‌الاسلام قاسمی از فعالیت پنج خانه دیجیتال در این استان خبر داد و فعالیت 60 هسته پژوهشی در سطح کانون‌های مساجد استان را از دیگر این برنامه‌های اجرایی اعلام کرد و گفت: حدود 100 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های استان فعالیت دارند.

captcha