سیره امام(ره)؛ بهترین الگوی رفتارسازی اجتماعی و اسلامی در جامعه
کد خبر: 3311096
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
روحی تاکید کرد؛

سیره امام(ره)؛ بهترین الگوی رفتارسازی اجتماعی و اسلامی در جامعه

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان گفت: سیره علمی و عملی امام خمینی(ره)بهترین الگو رفتارسازی اجتماعی و اسلامی برای جامعه است.

سلمان روحی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کردستانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با تأکید بر سیره اخلاقی معمارکبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: تمامی ابعاد زندگی ائمه اطهار را باید در زندگی امام راحل(ره) نیز جستجو کرد چراکه زندگی امام آمیخته از سیره علمی و عملی امامان و اهل بیت پیامبر(ص)است.
وی با تأکید بر شناخت سیره عملی و زندگی شخصی امام(ره) افزود: اخلاق فردی و اجتماعی، معاشرت ٰگفتگو و مراوده ایشان با اهل منزل و مردم باید دردستور کار زندگی امروز قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: حضرت امام در سفرهای زیارتی خود مقداری از وقت خویش را به خدمت به زوار و همسفری نمی‌گذاشتند ومی‌فرمودند: «اجر خدمت و پذیرایی از زوار امام رضا(ع) کمتر از زیارت نیست» و این نمونه عملی و علمی زندگی حضرت امام (ره) بوده و زندگی که نشأت گرفته از اهل بیت(ع) بوده است.
وی با اشاره به الگو بودن زندگی حضرت امام راحل برای تمامی اقشار جامعه برای رفتار سازی زندگی اسلامی و اجتماعی بیان کرد: سیره زندگی امام را نباید فقط در لا به لای کتاب های پیدا کرد بلکه باید در زندگی شخصی ایشان به دنبال شخصیت والا و عظیم رهبر کبیر انقلاب گشت و از ان برای الگویی برای رفتار سازی زندگی اسلامی و اجتماعی خود استفاده کنیم.
روحی اعلام کرد: سیره و زندگی حضرت امام(ره) یک سیره جامع بود و  تاریخ سازی ایشان برای تمامی مردم ایران و همه مسلمانان آزادی خواه بعد از بیست و شش سال از رحلت اثبات شده است.
وی با بیان این مطلب که حضرت امام(ره) مردم را به عنوان شاکله اصلی اسلام و انقلاب میدانستند و به جایگاه مردمی بسیار اهمیت می داد، افزود: موضوعی که امام راحل بسیار به مردم توصیه می‌کردند بصیرت و دشمن‌شناسی بود زیرا که با انقلاب اسلامی ایران دست دشمن از منابع رایگان ایران کوتاه شده بود و امام می‌دانستند که با این انقلاب دشمن دست از دشمنی خودش با انقلاب و مردم ایران بر نخواهد داشت ومردم باید دشمن شناس باشند.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه با اشاره به دو توصیه اساسی امام به مردم اعلام کرد: خطر جدایی دین از سیاست و خطر تحجر دوخطری است که ایران اسلامی را تهداد می‌کند و بصیرت سد محکمی در برابر این دو خطر است.
روحی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی از دیدگاه امام(ره) تأکید کرد: از دیدگاه امام مردم باید دشمن را بشناسند هم دشمن داخلی و هم دشمن خارجی  و وظیفه اکنون مردم ایران اسلامی اهمیت بر این موضوع و آگاهی از موقعیت استراتژی ایران اسلامی و انتقال آن به نصل جوان میباشد.
مدیر کل اوقاف در ژایان رد پاسخ به سوال جایگاه رهبری از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) گفت:  بیداری اسلامی سال های اخیر در کشورهای اسلامی الگوگرفته از انقلاب اسلامی ایران میباشد اما خلایی که در این بیداری اسلامی محسوس و مشهود است نبود یک رهبری واحد ونبود ولی فقیه است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع رهبری وولایت فقیه یادآور شد: امام راحل همواره  در نوشته ها و کلماتشان اشارتی به رهبری واحد در جامعه اسلامی داشتند و ان‌شاالله که همه ما بتوانیم پیرو رهبری مقام معظم رهبری(مدظله) و ادامه دهنده سیره علمی و عملی امام راحل (ره) باشیم.

captcha