تمام مدارس احداث شده توسط سازمان نوسازی در فارس دارای نمازخانه هستند
کد خبر: 3312933
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
دست‌نیان:

تمام مدارس احداث شده توسط سازمان نوسازی در فارس دارای نمازخانه هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود در فارس برخی از مدارس فاقد نمازخانه احداث می‌شوند، گفت: با قاطعیت می‌گوئیم که هیچ مدرسه‌ای نیست که این سازمان آن را بسازد و در آن نمازخانه نباشد مگر اینکه مدرسه‌ای دو کلاسه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، احمد دست‌نیان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس شب گذشته، 19 خرداد‌ماه در حاشیه هفدهمین جشنواره خیّرین‌ مدرسه‌ساز این استان در جمع خبرنگاران و همچنین در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه شنیده می‌شود در استان فارس برخی از مدارس فاقد نمازخانه احداث می‌شوند، گفت: چنین مسئله‌ای نیست و هر مدرسه‌ای که می‌سازیم، نمازخانه را نیز برای آن‌ها احداث خواهیم کرد.
وی افزود: با قاطعیت می‌گوییم که هیچ مدرسه‌ای نیست که سازمان نوسازی مدارس فارس آن را بسازد و در آن نمازخانه نباشد مگر اینکه مدرسه‌ای دو کلاسه باشد که دیگر برای آن نمازخانه احداث نمی‌شود ضمن اینکه ما در استان فارس مدارس کپری، خشتی و گلی نداریم.
دست‌نیان در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان عنوان کرد: هفدهمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز فارس را با 3 رویکرد تقدیر و تشکر از خیران، تبیین مشکلات و تنگناهای فضاهای آموزشی در قالب نمایش عکس، فیلم، تیزرهای تبلیغاتی و سوم نمایش اقدامات خیّران و تشویق آنان برگزار کردیم.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس با بیان اینکه خوشبختانه عملکرد فارس در بحث جذب، هدایت و توسعه مشارکت مردمی یک جایگاه بسیار خوبی است، گفت: در استان فارس آقای کریمی، خیّری است که بیش از 12 مدرسه را ساخته است و بعد از آن آقای معارف هستند که امسال هفتمین مدرسه خود را کلنگ‌زنی خواهند کرد.
وی تأکید کرد: این‌گونه نیست که هر کس پولدار باشد خیّر است بلکه ما همه مردم  استان فارس را برای اینکه جایگاه فضای آموزشی را ارتقا دهند، به کمک می‌طلبیم حتی با خرید یک آجر، یا تجهیزاتی مانند آبسرد کن زیرا تمام این‌ها راه‌های مساعدت در این امر مقدس هستند.
دست‌نیان با بیان اینکه در استان فارس بیش از سه هزار خیّر مدرسه‌ساز وجود دارد که حدود 450 نفر از آنان بانو هستند، به تبیین برخی از مشکلات مدارس فارس پرداخت و گفت: از 35 هزار کلاس درس استان فارس، 7 هزار کلاس آن استانداردهای لازم را ندارند و نیاز به مقاوم‌سازی دارند که حدود 2500 از این کلاس‌ها در شیراز هستند.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد: در این پروژه‌ها، مسکن ساخته‌ایم اما مدرسه احداث نشده است و این خود در حال تبدیل به یک بحران است زیرا کسانی که در این مسکن‌ها معمولاً اسکان می‌یابند اقشار متوسط رو به پائین هستند.
وی با بیان اینکه تجهیزات فضاهای آموزشی برای ما یکی از اولویت‌های اصلی است، گفت: در بافت قدیم شیراز و شهرک‌های اقماری آن ما مشکل فضای آموزشی داریم.

captcha