خیرین به سمت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان سوق داده شوند
کد خبر: 3321961
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

خیرین به سمت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان سوق داده شوند

گروه اجتماعی: حجت الاسلام گرایلی فرهنگ وقف را زمینه‌ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و بیان کرد: باید با جلب مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ وقف در حوزه درمان، خیرین به سمت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان سوق داده شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف استان ، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز گذشته، 9 تیرماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه سلامت استان گفت: احیا، عمران و بازسازی موقوفات درمانی استان با استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.



وی فرهنگ وقف را زمینه‌ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و بیان کرد: باید با جلب مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ وقف در حوزه درمان، خیرین به سمت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان سوق داده شوند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه‌ مسائل پزشکی و ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی ایشان اظهار کرد: انسان همواره در معرض آفات و بلایا است و ما نیز وظیفه داریم در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها به تناسب نیاز و تأیید متخصصان به کمک دولت در زمینه مسائل بهداشتی درمانی و ایجاد بیمارستان بپردازیم.



کاظم قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: این تفاهم‌نامه فی مابین اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان جنوبی در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت مردم منعقد شده است.



وی با اشاره به ازدیاد مشکلات درمانی و بهداشتی استان بیان کرد: دولت و دانشگاه علوم‌پزشکی به‌تنهایی جواب‌گوی این مشکلات نیستند، بنابراین اداره‌کل اوقاف می‌تواند به‌عنوان یکی از ارگان‌های کمک کننده در این زمینه نقش مؤثری را ایفا کند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: تمام توان و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان برای انجام و اجرای این تفاهم‌نامه آمادگی دارد. 



قائمی مسئولیت‌پذیری اجتماعی را یکی از ویژگی‌های پزشک معرفی کرد و این تفاهم‌نامه را امتزاج حوزه سلامت و وقف دانست که به نوعی همان مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نمایش می‌دهد.



یادآور می‌شود، شورای راهبردی موظف شد هر سه ماه یک بار جلسه ای را پیرامون موارد مشروحه در تفاهم نامه با حضور اعضا متشکل از مدیر کل اوقاف استان ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین اداره کل اوقاف و معاونین دانشگاه علوم پزشکی برگزار کند.

captcha