70 مدرسه کاشمر با کمبود نمازخانه مواجه هستند/ ضرورت اتخاذ تدبیر فوری برای رفع این مشکل
کد خبر: 3322508
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

70 مدرسه کاشمر با کمبود نمازخانه مواجه هستند/ ضرورت اتخاذ تدبیر فوری برای رفع این مشکل

گروه اجتماعی: رییس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه علیرغم تلاش‌های خیران هنوز هم با کمبود 70 نمازخانه در مدارس مواجه هستیم، ابراز کرد: باید سریع‌تر تدبیری برای رفع این معضل اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایرج سعادتمند، رییس آموزش و پرورش کاشمر، ظهر امروز، 12 تیرماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه اگرچه در ابتدای امسال زنگ نماز را به صدا در آوردیم اما با کمبود 70 نمازخانه مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر 190 مدرسه در شهرستان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند.

رییس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه علیرغم تلاش‌های خیران هنوز هم با کمبود نمازخانه مواجه هستیم، ابراز کرد: نمی‌توانیم در گرمای تابستان و یا سرمای زمستان دانش‌آموزان را برای اقامه نماز به داخل محوطه بیاوریم لذا باید سریع‌تر تدبیری برای رفع این معضل اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر توسط خیران مدرسه‌ساز ساخت 20 مدرسه و نمازخانه با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد و 500 میلیون تومان در کاشمر آغاز شده است، با این وجود 24 مدرسه در کاشمر کمبود داریم، عنوان کرد: همه اقشار مختلف می‌توانند در ساخت و یا تجهیز مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند.

سعادتمند با اشاره به اینکه هم اکنون 24 هزار دانش آموز در 190 مدرسه، آزمایشگاه، پژوهشسرا و کانون تربیتی توسط دو هزار و 250 معلم در سطح شهرستان مشغول تدریس و تحصیل هستند، افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش کاشمر جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر از والدین را درگیر دغدغه‌های خود کرده است.

وی در ادامه آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های اصلی در مجموعه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: امروز فرزندان طلاق و اعتیاد، سرخورده از این روابط بر سر کلاس‌ها حضور می‌یابند اما این دانش‌آموزان به خوبی نمی‌توانند فرآیند تدریس را طی کنند که منشأ بسیاری از مشکلات را وجود ماهواره در خانواده‌ها عنوان کرده‌اند.

رییس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه فیلم های ماهواره فکر و ذهن دانش‌آموزان را درگیر خود کرده است، از خانواده‌های مؤمن خواست به خانواده‌هایی که در این خصوص به خوبی وظیفه اصلی خود را انجام نمی‌دهند، کمک کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه اشتباه مسلم است که فکر کنیم فقط مجموعه آموزش و پرورش مسئول تربیت دانش‌آموزان است، گفت: تربیت‌کننده اصلی دانش‌موزان خانواده‌ها هستند و مدرسه تنها این تربیت را تقویت و تثبیت می‌کند.

سعادتمند، مدرسه را یکی از محورهای اصلی توسعه دانست و در ادامه از مدرسه به عنوان کلید بالندگی کشور و جعبه سیاه جامعه نام برد و اظهار کرد: باید در جهت رفع مشکلات مدارس برای تربیت بهتر دانش‌آموزان توجه کرد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم فرزندان ما به خوبی رشد کنند و در جامعه موفق باشند باید از پیش دبستانی به تربیت آن‌ها توجه کرد، اظهار کرد: اینکه آموزش و پرورش را به تنهایی در خصوص تربیت و آموزش محکوم کنیم، دردی از مشکلات را دوا نمی‌کند.

رییس آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه مدارس کاشمر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: نمی‌شود سبد خانوار داشته باشیم اما نسبت به سبد آموزشی بی‌تفاوت بود لذا باید به بخش تربیت توجه جدی‌تری داشت، ضمن اینکه دغدغه والدین نسبت به مسائل آموزش و پرورش باید بیشتر شود.

captcha