برنامه‌های مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان تشریح شد/ حضور وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه
کد خبر: 3330152
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

برنامه‌های مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان تشریح شد/ حضور وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان در تشریح برنامه‌های این مسابقات از برگزاری دو افتتاحیه و دو اختتامیه خبر داد و گفت: در این مسابقات ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

حمید رضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان در شیراز گفت: این مسابقات طی روزهای 2 تا 10 مرداد ماه سال جاری در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسابقات دانش‌آموزان بخش پسران از 2 تا 5 و دختران از 7 تا 10 مرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: برای این مسابقات دو افتتاحیه و دو اختتامیه در نظر گرفته شده است که افتتاحیه اول مربوط به پسران در روز 2 مرداد ساعت 14 تا 16 و افتتاحیه دوم مربوط به دختران در تاریخ 7 مرداد ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شوند.
آذری ادامه داد: مراسم اختتامیه اول بخش پسران 5 مرداد از ساعت 9 تا 11 و اختتامیه دوم مربوط به دختران در تاریخ 10 مرداد ساعت 9 تا 11 برگزار شده و در آن اعلام نتایج و اهدای جوایز و سایر برنامه‌ها اجرا می‌شوند.
رئیس ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان با یادآوری اینکه تمام این مراسم‌ها اعم از برگزاری مسابقات، افتتاحیه و اختتامیه در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، گفت: این مرحله از مسابقات در دو شهر و بخش‌های پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود که شیراز میزبان بخش پژوهشی شامل 5 رشته تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز خواهد بود.
وی ابراز کرد: این مسابقات در 6 پایه تحصیلی شامل پایه هفتم، هشتم و متوسطه اول، دوم، سوم و چهارم متوسطه دوم برگزار خواهد شد.
آذری با بیان اینکه در مراسم اختتامیه این مسابقات از هر رشته و هر پایه 5 نفر به‌عنوان رتبه‌های اول تا پنجم کشوری معرفی و تجلیل خواهند شد، گفت: به طور کلی 300 نفر در رشته‌ها، پایه‌ها و جنسیت مختلف که 150 نفر دختر و 150 نفر پسر تجلیل می‌شوند ضمن اینکه ما از تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مرحله تجلیل خواهیم کرد اما نفرات برگزیده به‌صورت ویژه تجلیل می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در مراسم اختتامیه این مسابقات مسئولان کشوری و استانی حضور خواهند داشت، گفت: به یاری خدا در افتتاحیه بخش پسران که جمعه، 2 مرداد ماه برگزار خواهد شد، وزیر آموزش و پرورش به سخنرانی می‌پردازد.

captcha