تحقق آرمان‌شهر اسلامی نیاز به مسئولیت‌پذیری همگان دارد
کد خبر: 3331989
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تحقق آرمان‌شهر اسلامی نیاز به مسئولیت‌پذیری همگان دارد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تحقق آرمان‌شهر اسلامی نیاز به مسئولیت‌ پذیری همگان دارد، اسلام خواهان یک امت زنده و قائم به حق است و در برابر مکاتبی که جز ویرانی برای بشر چیزی به همراه ندارند حرف برای گفتن دارد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عقیده آرمان‌شهر را مختص اسلام نداست و افزود: نه تنها در دین اسلام بلکه در گذشته نیز زمینه فکری تحقق مدینه فاضله وجود داشته، مانند آرمان‌شهری که افلاطون و فارابی در آثار خود به آن پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در مذاهب غیر‌الهی نیز ذهنیت آرمان‌شهر وجود دارد اما آنچه در دین اسلام ومذهب شیعه به آن تأکید شده جامعه‌ای الهی با رهبری نماینده خداوند و در حد کمال است که ویژگی‌های این آرمان‌شهر آن را از عقاید فلسفی و غیرالهی جدا می‌سازد.

آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: نظریه‌ای که انبیاء(ع) مطرح فرمودند نظریه اصلاحات، سربلندی و خیر و صلاح  دنیا و آخرت است، در این دیدگاه بشر موجود بالقوه‌ای است که می‌تواند به کمال برسد و هیچ‌گاه راه او بسته نشده است، افرادی مانند امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و شهید مطهری، یا در غرب امثال پروفسور کربن نمونه‌ای از انسان‌های رشد یافته در مکتب اسلام هستند.

این مقام مسئول افزود: تنها مکتب زنده و پویا، مکتب اهل بیت(ع) است در چنین جامعه‌‌ای است که انسان امکان رشد و تعالی در حد کمال پیدا می‌کند و استعدادهای بالقوه او بالفعل می‌شود و این امر تنها در آرمان‌شهر ولائی اسلام اتفاق می‌افتد.

خطیب جمعه اراک اظهار کرد: امروز صحبت از هزاره سوم  وعصر اخلاق است و تنها چیزی که در این عصر پیدا نمی‌شود همان اخلاق  و معنویت است، در دنیای غرب کلیسا هیچ نقشی ندارد و سیاستمداران غربی به آموزه‌های دین خود پایبند نیستند و حمایت کلیسا را تنها برای پوشش دادن اهدافشان یدک می‌کشند.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: در اقتصاد، مسائل نظامی و خانواده نیز وضع به همین منوال است، کسب ثروت و اعمال سیاست به هر طریق غیر اخلاقی جایز است و آن را تحت عنوان آزادی و حقوق بشر توجیه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: در اسلام خانواده یک مکان مقدس برای تربیت است، رشد و توسعه اقتصادی و علمی یک اصل مقدس به شمار می‌رود و پیشرفت و عدالت راهی برای نزدیک‌تر شدن به کمال و ساحت الهی است، تنها در اسلام است که در هر امری ساحت معنوی و الهی به طور جدی مطرح شده و هر فعالیتی که انسان انجام می‌دهد علاوه بر سعادت دنیوی سعادت اخروی نیز به ارمغان می‌آورد.

آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان با تأکید براینکه تحقق آرمان‌شهر اسلامی نیاز به مسئولیت‌پذیری همگان دارد ادامه داد: اسلام خواهان  یک امت زنده و قائم به حق است  که در آن امر به معروف و نهی از منکر و عشق به خدمت یک اصل به شمار می‌رود امتی که خواهان برتری مسلمانان در جهان است و در برابر اصالت فرد، سود پرستی و مکاتبی که جز ویرانی برای بشر چیزی به همراه ندارند حرف برای گفتن دارد.

captcha