برنامه‌های کنگره امام سجاد(ع) در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شود/ حضور ۶۰۰ اندیشمند جهان اسلام
کد خبر: 3334882
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
ارباب سلیمانی:

برنامه‌های کنگره امام سجاد(ع) در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شود/ حضور ۶۰۰ اندیشمند جهان اسلام

گروه اجتماعی: دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بر لزوم برگزاری برنامه‌های این کنگره در مساجد و بقاع متبرکه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور عصر دیروز، دوم مرداد در جلسه هماهنگی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: برگزاری این کنگره کار ارزشمندی است و باید از ظرفیت همه استان‌ها در برگزاری آن استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های کنگره امام سجاد(ع) باید در مساجد و حرم مطهر امامزادگان برنامه‌ریزی شود، تاکید کرد: این امر به منظور آن است که سنخیت فعالیت‌های کانون‌های مساجد باید برقرار شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر معرفی فعالیت‌های صورت گرفته در قالب نمایش نماهنگ و کلیپ تاکید کرد و گفت: بازتاب‌های استانی برنامه‌ها در رشته‌های مختلف به نمایش گذاشته و به سایر استان‌ها معرفی شود و استان میزبان نیز در مراسم اختتامیه این کار را انجام دهد.
ارباب سلیمانی با اشاره به میزبانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از 600 شخصیت برجسته، محقق، اندیشمند جهان اسلام گفت: به لحاظ اینکه شروع برنامه‌های سفر این شخصیت‌ها با موضوع امام سجاد(ع) است باید زمینه حضور آنان در استان‌های میزبان برنامه‌های کنگره امام سجاد(ع) فراهم شود لذا تدابیر و برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام گیرد تا از حضور این شخصیت‌ها در برنامه‌ها بهره‌گیری و استفاده شود.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ابراز کرد: تاکنون در اجرای برنامه‌های کنگره امام سجاد(ع) با اجرای برنامه‌هایی نظیر همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری به دنبال مهجوریت‌زدایی از شخصیت و سخنان آن حضرت بوده ایم اما باید به دنبال رسوخ فرمایشات حضرت باشیم.
وی تصریح کرد: تأثیرگذاری شخصیت امام چهارم(ع) در سبک زندگی مردم و معرفی و تجلیل از مصادیق عینی پیروی از فرمایشات آن حضرت می‌تواند زمینه ورود روایات فرهنگ‌سازی شده به زندگی مردم را فراهم کند. .
ارباب سلیمانی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و بهره‌گیری از آن را در برنامه‌های کنگره امام سجاد(ع) به عنوان فرصتی برشمرد و گفت: درایت و استخراج پیام‌هایی از مطالب به اشتراک گذاشته شده ضروری است و به بهترین پیام‌ها نیز جوایزی اهدا شود.
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که در قالب کنگره امام سجاد(ع) می توان دنبال کرد، گفت: انتقال آثار تولیدی استان‌های برگزار کننده نظیر چاپ کتاب به استان هرمزگان که استان میزبان است، حفظ 40 حدیث، تعویض صحیفه‌های سجادیه قدیمی و کهنه و تعویض با جلدهای جدید و اهدای جوایز به بهترین تصاویر از برنامه‌هایی که در حال اجراست و باعث می‌شود که نیروهای اجرایی به روای تبدیل شده و مدتی پس از آن نیز فضای اجرای برنامه‌ها متاثر باشند.
وی در پایان بیان کرد: یکی از کارهایی که بنا به سفارش مقام معظم رهبری می‌توان انجام داد، توجه به مأموریت‌های 6 گانه ستاد عالی و افزایش جمعیت است که با درنظرگرفتن جوایز برای خانواده‌هایی که فرزندان خود را به نام سجاد نامگذاری می‌کنند می‌توان به آن جامه عمل پوشانید.

captcha