توجه به شاخص‌های فرهنگی یکی از نیازهای اساسی جامعه است
کد خبر: 3335453
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

توجه به شاخص‌های فرهنگی یکی از نیازهای اساسی جامعه است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه توجه به فرهنگ عمومی و شاخص‌های فرهنگی همچون حمایت از تولیدات داخلی یکی از نیازهای اساسی جامعه است، گفت: این امر باید مورد توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، امام‌جمعه ملایر یکشنبه، چهارم مردادماه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی از منویات مهم رهبر معظم انقلاب است که در این راستا لازم است همه اعضای شورای فرهنگ عمومی و مدیران ادارات تمام همت خود را برای تحقق این امر مهم به‌کار گیرند.

وی ادامه داد: توجه به فرهنگ عمومی و شاخص‌های فرهنگی همچون حمایت از تولیدات داخلی یکی از نیازهای اساسی جامعه است که باید مورد توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی باید توسعه یابد و این امر با فراهم کردن بسترهای فرهنگی محقق می‌شود.

فاضلیان خواستار برپایی نمایشگاه لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی در راستای حمایت از تولیدات داخلی در این شهرستان شد و افزود: با توجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید برگزاری این نمایشگاه یکی از ضروریات است که مورد تصویب قرار گرفت.

امام‌جمعه ملایر در قسمت دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موسیقی‌های شاد و شرعی به جای موسیقی‌های غیر مجاز در جشن‌های عروسی شود و باید این امر به عنوان یک فرهنگ در بین مردم ترویج یابد.

وی ادامه داد: با توجه به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مردادماه، ملایر از معدود شهرهای کشور است که دارای دفتر مستقل شورای هماهنگی تبلیغات است که به مدت دو سال راه‌اندازی شده است.

محمدقاسم عبدلی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و سایر عرصه‌ها، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و جواب محکمی به زیاده خواهی‌های غرب و استکبار جهانی در مذاکرات هسته‌ای بود.

وی اظهار کرد: در این زمینه همه باید در راستای قانون راهکاری برای جلوگیری از قانون شکنی و قانون گریزی بیندیشیم که سهم شورای فرهنگ عمومی در این عرصه بسیار بارز و برجسته است همچنین تمرکز بر ترویج فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی و مصرف کالاهای داخلی یکی از مهم‌ترین ابزارها در داشتن اقتصادی پویا، توانمند و پایدار است.

captcha