پیشرفت‌های کشور حاصل نگاه جهادی به علم است
کد خبر: 3336328
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
سرلک اظهار کرد:

پیشرفت‌های کشور حاصل نگاه جهادی به علم است

گروه دانشگاه: رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه از مجموعه جهاد دانشگاهی برای گسترش همکاری‌های علمی استقبال می‌کنیم، این نهاد را پیشتاز در عرصه فعالیت‌های علمی دانست.

محمدعلی سرلک، رئیس دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آستانه 16 مرداد و فرارسیدن بیست‌وپنجمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی مقدس و مولود انقلاب است که توانسته خدمات بسیار خوبی را به این نظام عرضه کند.

وی افزود: روز به روز که انقلابمان بالنده‌تر می‌شود به مدیریت و کارهای جهادی بیشتر نیاز داریم؛ در عرصه علم هم جهاد دانشگاهی پیشتاز فعالیت‌ها بوده است. فعالیت‌هایی که ما امروز در رویان و جاهای دیگر مشاهده می‌کنیم همه ثمره به بار نشستن تلاش‌ها و زحمات عزیزان فعال در این نهاد مقدس بوده است.

جهاد دانشگاهی تا امروز به‌درستی به‌ رسالت خود عمل کرده است

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به نگاه جهادی به عرصه علم، عنوان کرد: معتقدم به مدد حرکت‌های جهادی در عرصه علم، اگر امروز شاهد پیشتازی‌مان در عرصه‌های هسته‌ای، فناوری‌های فضایی و دریایی و خیلی چیزهای دیگر هستیم  حاصل این نوع نگاه جهادی به علم و عرصه علم بوده است و جهاد دانشگاهی به‌درستی و به‌خوبی تا به امروز توانسته این رسالت را ایفا کند.

از مجموعه جهاد دانشگاهی برای گسترش همکاری‌های علمی استقبال می‌کنیم

سرلک در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه پیام نور امکان گسترش ارتباطات با جهاد دانشگاهی را دارد؟ اظهار کرد: فعالیت‌های ما با نهادهای این چنینی بر مبنای تفاهم‌نامه است. در حال حاضر که دانشگاه گسترش ارتباط با نهادهای بیرونی را در دستور کار قرار داده است، اگر زمینه این تفاهم باشد ما از دوستان جهاد دانشگاهی استقبال می‌کنیم.‌ خصوصاً اینکه در ترویج مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت‌های علمی، جهاد دانشگاهی بسیار می‌تواند در این نوع نگاه به ما کمک کند و ما استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی به نوعی فعالیت‌های بدون الگو هستند، گفت: اگر بخواهیم در ساختارهای معمول و متداول فعالیت‌های جهادی را تعریف کنیم، در آن‌ها نمی‌گنجد. به واسطه برکات، آثار و ثمراتی که این مجموعه برای انقلاب داشته‌ است، می‌شود از آن به‌عنوان یک نهاد موفق یاد کرد.

captcha