ارائه بهتر یافته‌های علمی ـ پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی، اعتماد عمومی را به‌همراه دارد
کد خبر: 3337677
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان:

ارائه بهتر یافته‌های علمی ـ پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی، اعتماد عمومی را به‌همراه دارد

گروه اجتماعی: اینکه جهاد دانشگاهی بتواند به عنوان یک نهاد فرهنگی اعتماد عمومی را به دست بیاورد، به خود جهاد‌ دانشگاهی و عملکردش بستگی دارد، اگر به خوبی یافته‌های پژوهشی و علمی را ارائه دهد می‌تواند بیش از گذشته اعتماد عمومی را با خود همراه کند.

صفی‌الله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، بیان کرد: جهاد‌ دانشگاهی یک نهاد علمی ـ پژوهشی است بنابراین این نهاد در حوزه علمی نیز با توجه به نیاز‌های علمی نظام فعالیت‌های خود را تدوین کرده و مأموریت‌های خود را بیش از پیش انجام می‌دهد.

وی ادامه‌داد: اینکه جهاد دانشگاهی بتواند به عنوان یک نهاد فرهنگی اعتماد عمومی را به دست بیاورد، به خود جهاد‌دانشگاهی و عملکردش بستگی دارد، اگر به خوبی یافته‌های پژوهشی و علمی را ارائه دهد می‌تواند بیش از گذشته اعتماد عمومی را با خود همراه کند.

فعالیت‌های علمی و دانش بنیان جهاددانشگاهی بی‌نظیر است

وی عنوان کرد: مبنای کارهای جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس بیشتر به سمت تحقیقاتی و علمی بود به طوریکه در آن زمان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهاددانشگاهی بازوی علمی و فیزیکی برای کشور تعریف شد، در واقع با استفاده از این ظرفیت، کار‌های خوب و قابل تقدیری هم مانند مطالعات دانش بنیان انجام داد که در دنیا بی‌نظیر است و همچنین، کار‌های علمی که از زمان تأسیس آن تا کنون صورت داده، اثرات مثبتی در کشور داشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان اظهار کرد: جهاددانشگاهی از ابتدا، برای حوزه پژوهشی و علمی تأسیس و پایه‌گذری شد، ولی در حال حاضر به سمت آموزشی نیز حرکت می‌کند که این امر موجب می‌شود از مأموریت اصلی خود در حوزه علمی دور شودکه باید بیش از قبل استاید علمی قوی را جذب و بیشتر در حوزه تجربی کار کند.

captcha