احیای تفکر حسینی و یادآوری قیام عاشورا در دوران امام صادق(ع)
کد خبر: 3340613
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

احیای تفکر حسینی و یادآوری قیام عاشورا در دوران امام صادق(ع)

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام رمضانی در ارتباط با شخصیت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود که ایشان از هر فرصتی استفاده می‌کردند و مردم را به یاد عاشورا می‌انداختند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این شهرستان گفت: تبیین گسترش فرهنگ جعفری، شخصیت و زندگانی حضرت امام جعفر صادق(ع) یک وظیفه دینی و ملی است که باید با درایت و دقت انجام شود و در دستور کار همه دست اندرکاران امور فرهنگی دینی قرار گیرد.

وی افزود: حضرت امام جعفر صادق (ع) به عنوان احیاگر مذهب تشیع و اسلام ناب، در بین ائمه جایگاه خاصی داشتند. آن امام همام با تشکیل کلاس ها و تربیت شاگردان توانستند غباری که بر فرهنگ اسلام ناب زدوده شده بود را بزداید و وظیفه ما این است که هوشیار باشیم تا ابزاری دست دشمنان ندهیم.

رمضانی در ارتباط با شخصیت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود که ایشان از هر فرصتی استفاده می‌کردند و مردم را به یاد عاشورا می‌انداختند. در زمانی که امام صادق(ع) به امامت رسید خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه با هم درگیر بودند و ایشان از این فرصت برای تبلیغ معارف دین و تفسیر قرآن استفاده کرد و به شبهاتی که در جامعه وجود داشت پاسخ می‌داد‌.

وی دسته‌روی هیئات مذهبی در سطح شهرستان را یکی از برنامه‌های اصلی در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) دانست و بیان کرد: برنامه‌ها باید به صورت متمرکز و با همکاری همگان اجرا شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در پایان افزود: مراسم دسته‌روی شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در شهرستان سیمرغ روز سه‌شنبه 20 مرداد ماه 94، ساعت 9:30 صبح از مقابل میدان شهید کشوری به سمت مسجد جامع با مداحی و سخنرانی برگزار می‌شود‌.

captcha