زیرساخت‌های زیارت برای اقشار مختلف در بودجه‌های کشور لحاظ شود
کد خبر: 3342851
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
پژمانفر:

زیرساخت‌های زیارت برای اقشار مختلف در بودجه‌های کشور لحاظ شود

گروه اجتماعی: نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های زیارت برای اقشار مختلف مردم در اعتبارات و بودجه‌های کشور لحاظ شود، گفت: خیران باید در موضوع زیارت محور قرار بگیرند و در کنار آن دستگاه‌ها و قوای نظام باید در این زمینه به کمک بخش خصوصی و خیران بیایند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی سه زائر سرای ارزان‌قیمت استانی متعلق به استان‌های مرکزی، هرمزگان و زائرسرای صادقیه که امروز، 22 مردادماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت در شهر مشهد یکی از آرزوهای ما بود که خوشبختانه به ثمر نشست.

وی ادامه داد: همانطور که حاکمیت در مقابل ایجاد آسایش برای مردم وظیفه دارد و باید زیرساخت‌های آن مانند آب، برق، گاز و... را فراهم کند، باید به آرامش به عنوان یک ضرورت مهم مردم نیز بپردازد.

پژمانفر زیارت را موضوع مهمی دانست که حاکمیت باید به آن ورود پیدا کند، اضافه کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی به موضوع زیارت به طور جدی پرداخته و تلاش کرده تا بتواند زمینه لازم را در ارتباط با حضور زائران و همه اقشار مختلف برای بهره‌مندی از فضای معنوی فراهم کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمینه زیارت باید به گونه‌ای فراهم شود تا همه اقشار سالی یک بار به شهر مشهد سفر کنند و از فضای معنوی و نورانی مضجع ثامن‌الحجج(ع) بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع زیارت در قوانین کشوری و تخصیص اعتبارات به آن عنوان کرد: در ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه به موضوع زیارت پرداخته شده است و تلاش داریم تا این موضوع مهم را نیز در قانون ششم توسعه پیش‌بینی کنیم.

پژمانفر با بیان اینکه باید زیرساخت‌های زیارت برای اقشار مختلف مردم در اعتبارات و بودجه‌های کشور لحاظ شود، گفت: خیّران باید در موضوع زیارت محور قرار بگیرند، همچنین همه دستگاه‌ها و قوای نظام باید در این زمینه به کمک بخش خصوصی و خیّران بیایند.

captcha