امامزادگان، الگوی تربیت دینی در جامعه هستند
کد خبر: 3349735
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
حجت‌الاسلام زارعی:

امامزادگان، الگوی تربیت دینی در جامعه هستند

گروه اجتماعی: نقش قابل توجه امامزادگان در ترویج معارف دینی تا اندازه‌ای است که اکنون پس از گذشت چندین قرن، می‌توانند به عنوان الگوهای موفقی در تربیت فرزندان و جوانان جامعه مطرح شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی زارعی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته، 30 مرداماه در مراسم بزرگداشت امامزادگان که در صحن امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: امامان بزرگوار شیعه در شرایطی اقدام به فعالیت‌های گسترده علمی و تبلیغی کردند که علاوه بر جهل مردم، سخت‌ترین نظارت‌ها و مجازات‌های دستگاه‌های حکومتی نیز پیش‌روی آن‌ها بود.
وی افزود: یکی از بارزترین خدمات ائمه اطهار(ع) در طول دوران حیات خود، تربیت شاگردان و نیروهای مومنی بود که پس از ایشان با حفظ علوم آل محمد(ص) خدمات بزرگی به یادگار گذاشتند.
وی ادامه داد: امامان شیعه تمامی سختی‌ها را تحمل کردند و در مقابل با تربیت شاگردان و نیروهای مؤمنی که در مکتب تعالیم روح بخش آن بزرگان پرورش یافته بودند، علوم حقه الهی را به آیندگان رساندند.
این استاد حوزه و دانشگاه خدمات شاگردان اهل بیت(ع) در نشر تعالیم اسلامی به نقاط مختلف جهان را ستودنی و قابل توجه دانست و بیان کرد: در هر منطقه‌ای که یک یا چند تن از این شاگردان حضور داشتند، خیل عظیم شیعیان وارسته‌ای تربیت شدند که تا نسل‌های بعد و تا به امروز به عقاید حقه خود پایبند هستند.
‌زارعی با تأکید بر لزوم احیای امامزادگان به‌عنوان قطب‌های فرهنگی جامعه گفت: اگر امامزادگان و بقاع متبرکه کشور احیا شوند، شاهد تغییرات گسترده فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود و این رسالتی است که بر عهده متولیان این مکان‌های مقدس است.
وی تصریح کرد: امامزادگان همان شاگردان وارسته اهل بیت(ع) بودند که با جهاد علمی خود جوامع را بیدار می‌ساختند و امروز هم ظرفیت تبدیل به قطب‌های بزرگ فرهنگی جامعه را دارند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امامزادگان الگوی تربیت دینی در جامعه هستند، گفت: نقش قابل توجه امامزادگان در ترویج معارف دینی تا انداز‌ه‌ای است که اکنون پس از گذشت چندین قرن، می‌توانند به‌عنوان الگوهای موفقی در تربیت فرزندان و جوانان جامعه مطرح شوند.

captcha