608 مدرسه بدون نمازخانه در فارس وجود دارد
کد خبر: 3351315
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
نظری:

608 مدرسه بدون نمازخانه در فارس وجود دارد

گروه اجتماعی:‌ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده 608 مدرسه بالای یکصد دانش‌آموز داریم که بدون نمازخانه هستند، گفت: قطعاً مدارس زیر جامعه 100 نفری هم نیازمند نمازخانه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 3 شهریور در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش این استان گفت: پیوند مجموعه اقامه نماز استان با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان پیوندی مبارک است که می‌تواند منشأ بسیاری از اقدامات مفید و ارزشمند در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی باشد.
وی با بیان اینکه بعضی از کارهای انجام شده به‌صورت مستقیم و برخی به‌صورت غیرمستقیم آثار و برکاتی برای افراد دارند، افزود: نهایت سعی و تلاش ما این است که دانش‌آموزان را به سوی حیات طیبه که مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت اسلامی است سوق دهیم که یکی از راهکارهای تحقق این هدف سوق دادن دانش‌آموزان به سوی نماز و مسائل معنوی است.
نظری افزود: تاکنون در زمینه ساخت نمازخانه توسط خیران نیک‌اندیش آن‌گونه که باید اهتمام جدی نشده بنابراین انتظار داریم در این راستا اقداماتی از سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و اداره‌کل نوسازی مدارس صورت پذیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده 608 مدرسه بالای یکصد دانش‌آموز داریم که بدون نمازخانه هستند، گفت: قطعاً مدارس زیر جامعه 100 نفری هم نیازمند نمازخانه هستند ولی اولویت اول ما برای ساخت و تجهیز نمازخانه این 608 مدرسه‌ای هستند که بالای 100 دانش‌آموز دارند.
وی در پایان با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این مصوبه ساعت نماز دانش‌آموزان را به عنوان جزئی از ساعات کار رسمی مدارس تعیین کرده است که مورد تاکید و توجه مدیران و معلمان مدارس است.

captcha