ساماندهی 300 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 3358472
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
صادقی:

ساماندهی 300 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه محقق اردبیلی

گروه اجتماعی: سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ساماندهی 300 دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه، از برگزاری مطلوب کلاس های آموزشی و وضعیت مطلوب رفاهی این دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، صالحی، دبیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه 2 دانشگاه‌های شمالغرب کشور، دیروز 14شهریورماه در نشست مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه 2 دانشگاه‌های شمالغرب کشور در دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به اینکه در این منطقه فعالیت 11 دانشگاه از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان تحت پوشش است، گفت: نزدیک به دو هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه‌ها تحت پوشش برنامه های امور شاهد و ایثارگر هستند.
صالحی به ضرورت برگزاری مداوم جلسات ستاد های منطقه ای تاکید کرد و افزود: طی ماه های اخیر جلسات منطقه ای به خاطر تغییرات مدیریتی سطح وزارت نیمه تعطیل بوده است.
وی برگزاری یک یا دو جلسه در هر ترم تحصیلی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید برنامه های این ستاد به شکل مطلوب تداوم یافته و فعال شود و در عین حال خلاهایی از قبل احصا شده مورد توجه قرار گیرد.
دبیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه 2 دانشگاه های شمالغرب کشور در خصوص مطالبه مدیران حاضر در جلسه مبنی بر ابلاغ آیین نامه جدید تسهیلات آموزشی ایثارگران، ادامه داد: این مهم به همراه بررسی ماده 8 این آیین نامه پیگیری خواهد شد.
صالحی در عین حال در خصوص پیشنهاد جوار شدن چند دانشگاه تاکید کرد: این ضرورت با منطقه بندی ستاد تامین شده و در صورتی که هر ترم یک یا دو جلسه برگزار شود ایده جوار بودن با هدف تعامل دانشگاه ها تامین خواهد شد.
وی به پیشنهاداتی در خصوص فعال شدن اساتید مشاور و نحوه تامین مالی آن اشاره و خاطرنشان کرد: هر چند در جلسات متعدد آیین نامه اساتید مشاور چکش کاری شده است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تصمیم جدید خود در نظر دارد کمیسیونی با ترکیب مشاوران با هدف ارزیابی این طرح تشکیل دهد.
دبیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه 2 دانشگاه های شمالغرب کشور به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پیشبرد نظام مند امور اشاره کرد و افزود: این سیاست از سوی ما نیز مورد تاکید است و پیگیری می شود.
صالحی تصریح کرد: طرح استاد مشاور با برنامه قبلی اجرا می شود و فقط موضوع تامین مالی مسکوت مانده که به نظر می رسد در آیین نامه جدید منبع مالی نیز پیش بینی خواهد شد.
گودرز صادقی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به ساماندهی 300 دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه، از برگزاری مطلوب کلاس های آموزشی و وضعیت مطلوب رفاهی این دانشجویان خبر داد.
صادقی با اشاره به فعالیت ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: حمایت مالی و تشکیلاتی از این حوزه به معاونت فرهنگی دانشگاه محول شده است.
وی با تاکید به هماهنگی و فعالیت مطلوب این دو حوزه در حمایت و هدایت برنامه های ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر، تصریح کرد: تفویض بهینه اختیارات برای پیشبرد امور حوزه های مختلف موثر بوده است.
صادقی به رشد مطلوب برنامه های فرهنگی- اجتماعی دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از سرفصل ها با رشد 300 درصدی برنامه ها مواجه هستیم.

captcha