گزارش اجمالی از عملکرد نیمه نخست امسال فرهنگ‌سرای قرآن
کد خبر: 3361393
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

گزارش اجمالی از عملکرد نیمه نخست امسال فرهنگ‌سرای قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: گزارش اجمالی از برنامه‌های شش ماهه اول امسال به ویژه در ایام تابستان فرهنگ‌سرای قرآن ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طی نیمه اول سال 94 دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوع ومتعددی قرآنی و فرهنگی در فرهنگ‌سرای قرآنی با مشارکت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری در حال برگزاری است.

از جمله آنها می‌توان به برگزاری جلسات تخصصی صوت و لحن با عنوان «هنر تلاوت» با استادی احمد ابوالقاسمی، برپایی سلسله نشست‌هاس ترویج سبک زندگی اسلامی با عنوان «راه روشن» با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین دهنوی، مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی و سلسله جلسات شرح و تفسیر نهج‌البلاغه با مربیگری سینایی طی ایام هفته می‌توان اشاره کرد.

براساس این گزارش مسابقه کتبی مفاهیم سوره مبارکه قلم ویژه تمام مقاطع سنی با عنوان «همگام با کلام وحی»، مسابقات مشکات که مسابقه قرآنی ویژه قرآن‌پژوهان داخلی فرهنگ‌سرا، برپایی بازی‌های تفریحی بومی و محلی برای نوجوانان به همراه خانواده‌ها با عنوان «عصرانه شادی»، برگزاری نمایشگاه‌های هنری همراه با کارگاه‌های آموزشی با عنوان «ماهرانه» و برپایی اردوی قرآنی ویژه نوجوانان منطقه 10 طرحی با عنوان «باشگاه قرآنی» از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی ایام تابستان و ویژه اوقات فراغت خانواده‌ها و فرزندان بود.

همچنین طی ایام سال کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف قرآنی چون رشته قرائت شامل روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید مقدماتی و تکمیلی و صوت و لحن، رشته حفظ شامل حفظ جزء 30 ویژه خردسالان، حفظ کل و جزء به جزء و سایر رشته‌ها چون مفاهیم، ترجمه و تفسیر و نهج‌البلاغه با مربیگری قاریان بین‌المللی و ممتاز در حال تشکیل است.

در کنار این دوره‌ها رشته‌های علمی ـ آموزشی شامل زبان انگلیسی، کامپیوتر، رباتیک، دوره‌های تقویتی و رشته‌های ادبی و هنری چون نقاشی، طراحی و خوشنویسی، خیاطی، چرم‌دوزی، گلسازی، قالیبافی، بافتنی، سفره‌آرایی و قلاب‌بافی بل حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، فرهنگ‌سرای قرآن در خیابان قزوین، نرسیده به سه راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی واقع شده است و علاقه‌مندان برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 3- 55775141 تماس بگیرند. همچنین این فرهنگ‌سرا دارای پایگاه اینترنتی به نشانی http://quran.farhangsara.ir است.

captcha