هزینه‌کرد بیش از 500 میلیون تومان جهت احداث نمازخانه‌ها و زیرساخت‌های رفاهی کازرون
کد خبر: 3362837
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
امیری مطرح کرد:

هزینه‌کرد بیش از 500 میلیون تومان جهت احداث نمازخانه‌ها و زیرساخت‌های رفاهی کازرون

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: در سال گذشته بیش از 500 میلیون تومان جهت مرمت و ایجاد زیرساخت‌های خدمات رفاهی از قبیل نمازخانه در شهرستان کازرون هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 24 شهریور در جلسه شورای اداری کازرون با بیان اینکه این شهرستان دارای قابلیت گردشگری فراوانی است، گفت: شهرستان کازرون به جهت وجود جاذبه‌های طبیعی و وجود شهر منحصر به‌فرد بیشاپور و هم از لحاظ وجود بقاع متبرکه و همچنین امامزاده سیدحسین(ع) از جایگاه خاصی در جهت گسترش گردشگری مذهبی برخوردار است و قابلیت‌های فراوانی را داراست.
وی افزود: این اداره‌کل با حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی امیدوار است بتواند در رونق و گسترش این صنعت رو به رشد کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: در سال  مالی 1393 بیش از 500 میلیون تومان در بخش‌های مرمت، طرح جامع ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های خدمات رفاهی هزینه شده که در زیرساختهای خدمات رفاهی کافی شاپ، نماز خانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.
امیری ادامه داد: همچنین تابلوهای معرفی شهر به دو زبان فارسی و انگلیسی در حال تهیه است که با توجه به فرصت‌های ایجاد شده امیدواریم مدت اقامت گردشگران را افزایش دهیم و اگر این اتفاق انجام گیرد، طبعاً در گسترش و رونق گردشگری کمک فراوانی خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهر ساسانی بیشابور دارای سند مکتوب شهرسازی است، گفت: شهر بیشاپور را یکی از پنج شهر مهم استان درفارس است و تقسیم‌بندی آن به دو دوره تاریخی و بعد از اسلام می‌رسد.
وی افزود: شهر بیشاپور جز معدود شهرهایی است که مطالعات گسترده فراوانی در آن صورت گرفته که کار کاوش و بررسی در سه مرحله و از سال 1314 تا 1319 هجری شمسی توسط باستان شناسان خارجی و از سال 1346 تا 1357در مرحله دوم و از سال 1372 تاکنون ادامه دارد.
امیری عنوان کرد: در مجموعه 36 نقش برجسته ساسانی در کل کشور وجود دارد که 6 نقش آن در تنگ چوگان است  و این دلالت بر اهمیت فراوان آن دارد و در حال حاضر بیش از 30 هزار اثر تاریخی در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده که بیشاپور به شماره 24 است.
مدیرکل میراث فر هنگی فارس افزود: برنامه‌هایی که برای شهر بیشاپور در نظر گرفته شده، تهیه و ارسال پرونده ثبت این شهر در فهرست جهانی است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 18 اثر در ایران در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته که خوشبختانه 4 اثر آن در استان فارس قرار دارد و امیدواریم با ثبت محور ساسانی  سه شهر بیشاپور، سروستان و فیروز آباد شاهد پنجمین اثر ثبتی در این استان باشیم.

captcha