لزوم راه‎اندازی مجمع خیّرین ازدواج در خراسان جنوبی/ الگوی درستی از ازدواج ارائه دهیم
کد خبر: 3362998
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

لزوم راه‎اندازی مجمع خیّرین ازدواج در خراسان جنوبی/ الگوی درستی از ازدواج ارائه دهیم

گروه اجتماعی: سرپرست فرمانداری بیرجند راه‎اندازی مجمع خیّرین ازدواج را در استان ضروری دانست و گفت: آموزش‎های مربوط به خانواده باید قبل، حین و بعد از ازدواج ادامه یابد تا شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی جزندری، سرپرست فرمانداری بیرجند روز گذشته، 24 شهریورماه در نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند گفت: رسیدگی به مشکلات و نیازهای جوانان به‎ویژه در امر ازدواج باید مورد توجه و در اولویت کاری مسئولان دستگاههای اجرایی قرار گیرد.



وی راهاندازی مجمع خیّرین ازدواج را در استان ضروری دانست و افزود: آموزشهای مربوط به خانواده باید قبل، حین و بعد از ازدواج ادامه یابد تا شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم.



سرپرست فرمانداری بیرجند با اشاره به آسیبهای اجتماعی به‎ویژه طلاق گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که افراد بعد از انجام طلاق نیز آموزشهای لازم را فراگیرند تا دچار آسیبهای اجتماعی نشوند.



جزندری ادامه داد: امروزه خانوادهها خود را از مسائل جوانان کنار کشیده و این موجب شده جوانان الگوی خود را از ماهواره و اینترنت و سایر شبکههای اجتماعی دریافت کنند.



وی بر ارائه الگوی درستی از ازدواج به جوانان تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه امروزه افکار جوانان در فضای دیگری نسبت به گذشته است باید تعاریف جدیدی برای این نسل ارائه داده و اجازه دهیم جوانان ما دیدگاههای خود را مطرح کنند.



سرپرست فرمانداری بیرجند مشاوره قبل از ازدواج را اقدامی ضروری دانست و گفت: باید به جوانان در تمامی مسائل مشاوره دهیم تا کمکی به کاهش مشکلات فرهنگی جامعه باشد.



محمدرضا نخعیپور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه راهاندازی مجمع خیّرین ازدواج استان در دست اقدام است، گفت: امیدواریم با تشکیل این مجمع، گامهای اساسی برای رفع مشکلات ازدواج جوانان برداشته شود.



وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: هم‌اکنون 500 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در استان وجود دارد.



اقدس اصغری، یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز از موازیکاری دستگاهها در امور مربوط به جوانان انتقاد کرد و گفت: امروزه مشکل جوانان، خانواده و طلاق در جامعه مربوط به شوک عظیمی است که در بحث فرهنگی به ما وارد شده است.



وی با اشاره به اینکه امروز جوانان از کنترل پدر و مادر خارج شدهاند، بیان کرد: با توجه به شرایط امروزی باید تعاریفی که از خانواده، جوانان و پدیده طلاق طی دو دهه اخیر صورت گرفته، تغییر یابد.



این استاد دانشگاه ادامه داد: مشکل جوانان و خانوادهها قبل از اینکه اقتصادی باشد فرهنگی است لذا رفع مشکلات بزرگتر، توانمندیهای بزرگتری را طلب میکند.



اصغری با اشاره اینکه برخی مسئولان کمبود امکانات را برای رفع مشکلات جوانان مطرح میکنند، تأکید کرد: در این راستا میتوان با مهندسی ارزشها از امکانات حداقلی موجود، بهترین استفاده را ببریم.



حسن شرفی، رئیس بهزیستی بیرجند نیز با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: امروزه وجود طلاق عاطفی در جامعه خطرات آن بیش از طلاقهای قانونی است.



وی یادآور شد: با توجه به پیشرفت‌ها و فناوری‌های که در دنیای امروزی به‎وجود آمده لزوم آموزش‌های قبل از ازدواج امری ضروری است.

captcha