تعداد جان‌باختگان آذری فاجعه منا به سه نفر رسید + عکس
کد خبر: 3375874
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

تعداد جان‌باختگان آذری فاجعه منا به سه نفر رسید + عکس

شعب خارجی: بنابر اعلام اداره مسلمانان قفقاز، امسال بیش از ۲۴۰۰ زائر از جمهوری آذربایجان در مناسک حج حضور داشتند که تعداد ۳ نفر از آنها در حادثه منا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از آران نیوز، پرواز نخستین گروه حجاج جمهوری آذربایجان دیروز، هفتم مهرماه، رأس ساعت 5:00 به وقت محلی به مقصد باکو با تأخیر چند ساعته مواجه شد.

اداره مسلمانان قفقاز طی گزارشی، علت این تأخیر را ازدحام در فرودگاه جده اعلام کرده است.

بنابر اعلام اداره مسلمانان قفقاز، امسال بیش از 2400 زائر از جمهوری آذربایجان در مناسک حج حضور داشتند که تعداد 3 نفر از آنها در حادثه منا جان خود را از دست دادند.

سومین زائر آذربایجانی به نام شیرین اوا که چند روز پیش به علت تشخیص گرمازدگی در بیمارستان بستری شده بود، دوشنبه، ششم مهرماه، در عربستان جان باخت.

خانواده یکی دیگر از کشته‌شدگان حادثه به نام فخرالدین زیناللی نیز که به علت ایست قلبی جان خود را از دست داده بود، اعلام کرد به احتمال زیاد پیکر این زائر به آذربایجان باز نخواهد گشت و وی در قبرستانی که دولت عربستان در مکه برای جان باختگان در نظر گرفته است، دفن خواهد شد.

لازم به ذکر است طی زمان‌بندی انجام شده، به منظور بازگشت زائران جمهوری آذربایجان، بازگشت نخستین گروه حجاج از فرودگاه جده، دیروز آغاز شد.

زمان پرواز آخرین گروه زائران جمهوری آذربایجان برای بازگشت به کشورشان فردا، 9 مهرماه، اعلام شده است.

captcha