برپایی نمایشگاه هنرهای اسلامی در موزه «نیوآرک» آمریکا
کد خبر: 3375892
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

برپایی نمایشگاه هنرهای اسلامی در موزه «نیوآرک» آمریکا

گروه بین‌الملل: موزه «نیوآرک» در شهر «نیوجرسی» آمریکا به زودی میزبان مجموعه‌ای خارق‌العاده از آثار هنری اسلامی در نمایشگاهی با نام «جهان‌های شگفت‌انگیز: هنر و اسلام در گذر زمان و مکان» می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «prweb»، در این نمایشگاه بیش از 100 اثر هنری به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ طولانی، جغرافیای وسیع و تنوع حیرت‌انگیز آثار هنری جهان اسلام را معرفی خواهد کرد.

آثار هنری تاریخی و معاصر مسلمانان از مجموعه‌های متنوعی از آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا گردآوری شده و زمستان امسال در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه که ابعاد مختلف دین، فرهنگ و زندگی مسلمانان سراسر جهان در طول قرن‌ها را نشان می‌دهد، 23 بهمن ماه امسال آغاز می‌شود و تا 26 اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

طیف وسیعی از آثار هنری اسلامی از خوشنویسی گرفته تا فرش‌بافی و نیز آثار هنری از ایران در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

این نمایشگاه با معرفی اصول پنج‌گانه دین اسلام از زاویه هنری آغاز می‌شود و در پنج بخش اینترناسیونالیسم، قرآن و خوشنویسی و کتاب‌های هنری، مهمان‌نوازی: روزه، ضیافت و سرگرمی، معماری و زیبایی جسمانی: لباس، مد و دین به ارائه آثار هنری خواهد پرداخت.

در بخش قرآن، خوشنویسی و کتاب‌های هنری، قدرت کلام نوشتاری در قرآن کریم و نیز کتاب‌های ادبی و تاریخی اسلامی به زبان‌های عربی، فارسی، ترکی و اردو به نمایش گذاشته می‌شود.

در بخش اینترناسیونالیسم نیز تاریخ طولانی روابط بین‌المللی جهان اسلام و نقش حج در توسعه روابط بین‌المللی معرفی می‌شود.

این نمایشگاه با حمایت سازمان وقف ملی برای هنر آمریکا برگزار خواهد شد.

captcha