هفته پدافند غیر عامل؛ فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های خطوط مقدم جبهه فرهنگی
کد خبر: 3394955
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
آذری اظهار کرد:

هفته پدافند غیر عامل؛ فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های خطوط مقدم جبهه فرهنگی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: هفته پدافند غیر عامل در واقع فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های به‌وجود آمده در بدنه آموزش و پرورش به‌ویژه در مدارس به‌عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حمید‌رضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 4 آبان در مانور پدافند غیر عامل که در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان شیراز برگزار شد، گفت: نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل در مدارس با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده دانش‌آموزان استان ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: باید عمق نگاه، برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقداماتمان در نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای باشد که امنیت و آرامش برای آینده سازان انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.
آذری بر نقش دانش آموزان و اولیاء در پدافند غیرعامل و پایداری ملی تأکید و اضافه کرد: هفته پدافند غیرعامل در واقع فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های به وجود آمده در بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدارس به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی است.
وی با اشاره به یأس دشمن از تهاجم نظامی به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر فرزندان انقلاب در عرصه‌های علمی و دفاعی، تصریح کرد: پدافند غیر عامل در شرایط عادی و غیر عادی برای محافظت از مدارس و دانش آموزان در برابر عوامل طبیعی (سیل، زلزله و .. ) و غیر طبیعی همچون تهاجم فرهنگی دشمنان باید مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پدافند غیرعامل یک برنامه نرم‌افزاری است که باعث بالارفتن سطح آگاهی شهروندان و به ویژه دانش‌آموزان می‌شود و ضریب آسیب‌های تهدیدی و خطرات را کاهش می‌دهد.
آذری به‌طور مصداقی به موضوع کم آبی در شیراز اشاره اضافه کرد: اگر به این موضوع به عنوان یک مسئله استراتژیک نگاه کنیم می‌توانیم با بهره‌گیری از پدافند غیر عامل آینده‌نگری منطقی و مطلوبی داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش یادآور شد: با بهره‌گیری صحیح از پدافند غیرعامل می‌توان در ارتقای هوشیاری دانش‌آموزان نقش مهم و مؤثری را ایفا کرد.

captcha