نهیب‌های گاه و بی‌گاه رهبری درخصوص مسائل فرهنگی جامعه به فراموشی سپرده نشود
کد خبر: 3405199
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
آیت‌الله مجتهد شبستری خواستار شد:

نهیب‌های گاه و بی‌گاه رهبری درخصوص مسائل فرهنگی جامعه به فراموشی سپرده نشود

گروه اجتماعی: عضو مجلس خبرگان رهبری به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ولی وضع به جایی رسیده است که رهبری می‌فرمایند: «گاهی خواب از چشم انسان زدوده می‌شود!».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز، امروز، ششم آبان در دیدار اساتید شرکت‎کننده در کارگاه آموزشی پیوست‎نگاری فرهنگی با وی تأکید کرد: در گزینش اساتید دانشگاه دقت بیشتری باید اعمال شود؛ چراکه افرادی هستند در دانشگاه‌ها که به جای تربیت صحیح دانشجویان، سمپاشی کرده و افکار و مسائل غربی را در دانشگاه‌ها ترویج می‎دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران صبغه فرهنگی داشته و با رهبری یک مرجع تقلید آغاز شد و با شعارهایی که داده شد دنیا فهمیده است که دنبال حکومت اسلامی هستیم. بعداز پیروزی انقلاب اسلامی تا حدودی به مسائل فرهنگی عنایت و توجه شده ولی نه به طور کامل در حالی که قانون اساسی بیشتر به مسائل فرهنگی تکیه کرده است.

امام جمعه تبریز به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ولی وضع به جایی رسیده است که رهبری می‌فرمایند: «گاهی خواب از چشم انسان زدوده می‌شود!».

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: مقام معظم رهبری گهگاهی در زمینه مسائل فرهنگی نهیبی می‌زنند و مسائلی را در خصوص فرهنگ مطرح می‌نمایند ولی متاسفانه بعداز مدتی بازهم به فراموشی سپرده می‌شود که نباید این چنین شود.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد از لحاظ فرهنگی به کشور نفوذ کند، اظهار کرد: استکبار جهانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره قصد تخریب و از بین بردن آموزه‌های دینی جوانان را دارد و می‌خواهد ماجرای اندلس را در ایران تکرار کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی نقش اساتید بسیجی را در این زمینه مهم دانست و گفت: اساتید بسیجی باید فعال باشند و نقش مهمی را ایفا نمایند. هرچند برگزاری کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی در این استان دیر انجام می‌شود ولی اساتید بسیجی پیشتاز شده و می‎‏خواهند این طرح را اجرایی کنند که جای تشکر دارد.

captcha