اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مشهد برگزار شد
کد خبر: 3434746
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
با یادبود محسن حاجی‌حسنی؛

اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مشهد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن مشهد با حضور محمود شحات انور و به یادبود محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری بین‌المللی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن مشهد ساعتی پیش، 11 آبان‌ماه با یادبود محسن حاجی‌حسنی کارگر، قاری مهاجر الی‌الله که در فاجعه منا جان خود را از دست داد، در مشهد برگزار شد.

این مراسم که به صورت زنده از شبکه رادیویی قرآن نیز پخش شد، با تلاوت علی ساجدی‌مقدم، نفر اول شکوفه‌ها در مسابقات قرآن اوقاف آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه این محفل نورانی به همت سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد، سپاه امام رضا(ع)، رادیو قرآن و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شده است، اظهار کرد: ثبت نام این دوره از مسابقات تا نیمه مردادماه بود که در مجموع 153 هزار نفر شرکت کردند از این تعداد هفت هزار نفر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: 23 نفر از آقایان و 26 نفر از بانوان به عنوان نفرات برگزیده مسابقات در مشهد انتخاب شدند که این افراد به مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن راه می‌یابند.

در ادامه رضا گلشاهی، حافظ کل قرآن کریم و از شاگردان حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر و نفر اول رشته حفظ کل این دوره از مسابقات به تلاوت آیاتی از سوره نساء پرداخت، سپس جعفر عمران، یکی از طلاب جامعه‌المصطفی العالمیه از کشور کنیا به زبان انگلیسی در موضوع فاجعه به سخنرانی پرداخت، از نکات قابل توجه این بود که سخنرانی وی برای حاضران ترجمه نشد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران بعدی اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن مشهد بود؛ وی با بیان اینکه ممکن است این روزها در مورد مبانی استکبارستیزی سوال شود و اینکه تا چه زمانی باید به مبارزه با استکبار و بیان شعار مرگ بر آمریکا ادامه دهیم، اظهار کرد: باید به این مسئله پاسخ داده شود که آیا در دین ما توجه به دشمن و شعار علیه آن ها وجود دارد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه هزاران سال قبل از خلقت حضرت آدم(ع) خداوند دشمن آدم را آفریده بود، افزود: دشمن ما قبل از ما زندگی می‌کرده است و انسان همیشه با دشمن خویش زندگی می‌کند تا زمانی که امام مهدی(عج) ظهور کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه نفس انسان با خود انسان دشمنی دارد، گفت: انسان در زندگی، همیشه با دشمن در جنگ و ستیز است لذا 88 مرتبه در قرآن از شیطان یاد شده است که در مقایسه با برخی دیگر از مفاهیم قرآنی این عدد، عدد قابل توجهی به شمار می‌رود.

سپس سیدرضا یعقوبی، از شاعران آئینی مشهد به شعرخوانی در مدح حضرت علی(ع) و در موضوع فاجعه منا پرداخت و در ادامه محمود شحات انور، قاری برجسته مصری بر روی جایگاه قرار گرفت و آیاتی از سوره نساء، شمس، کوثر و حمد را قرائت کرد.

تجلیل از برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مشهد در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ پنج، 10، 20 و حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و معارف از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha