شیراز، حیاط خلوت ترویج نحله‌های ضاله نیست/ اصلاح جامعه مبتنی بر الگوها؛ عمده‌ترین فعالیت‌ بسیج
کد خبر: 3443600
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
محبی‌پور:

شیراز، حیاط خلوت ترویج نحله‌های ضاله نیست/ اصلاح جامعه مبتنی بر الگوها؛ عمده‌ترین فعالیت‌ بسیج

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز گفت: امروز برخی گمان می‌کنند که شیراز به عنوان حیاط خلوت مسائل ضدفرهنگی و ترویج نحله‌های ضاله است اما در صحنه عمل چنین چیزی واقعیت ندارد و مردم سومین حرم اهل بیت(ع) خواهان اصلاح دیدگاه‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز امروز، 13 آبان‌ماه در دیدار با معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به گستردگی این ناحیه از سپاه گفت: مهمترین اماکن فرهنگی و سیاسی شهر شیراز و همچنین، پرمسئله‌دارترین مراکز تجاری با داشتن جمعیت قریب 600 هزار نفر در محدوده سپاه ثارالله(ع) شیراز است.
وی با یادآوری اینکه قریب 30 رده بسیج در اقشار مختلف صنوف، محلات، ادارات، کارخانجات و غیره در این ناحیه از سپاه مشغول به فعالیت هستند، بر لزوم همکاری سپاه با شهرداری تأکید کرد و گفت: تعامل شهرداری شیراز با بسیج ثارالله(ع) همواره برکات و نتایج مهمی را در سال همدلی وهمزبانی به ارمغان داشته است.
محبی‌پور برجسته‌ترین فعالیت فرهنگی این همکاری را احداث یادمان و یادواره شهدای گمنام در محله گلدشت معالی‌آباد برشمرد و گفت: در جامعه هدفی که در گستره سپاه ناحیه ثارالله(ع) و در گستره نواحی جنوبی و مرکزی شیراز قرار دارد، نیاز به انجام فعالیت‌های گسترده فرهنگی است. 
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با اشاره به بروز برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در نقاط مختلف این شهر گفت: متأسفانه امروز به‌صورت خواسته یا نخواسته برخی از موضوعات فرهنگی دچار تغییر و تحول شده‌اند که البته بخشی از آن ناشی‌ از ترویج فرهنگ غلط و سبک زندگی ناصحیحی است که در رسانه‌های خودی با موضوعاتی از قبیل فرهنگ تن‌پروری و خوش‌گذرانی دنبال شده است.
وی عنوان کرد: امروز برخی گمان می‌کنند که شیراز به عنوان حیاط خلوت مسائل ضدفرهنگی و ترویج نحله‌های ضاله است اما در صحنه عمل چنین چیزی واقعیت ندارد و مردم سومین حرم اهل بیت(ع) خواهان اصلاح دیدگاه‌ها هستند لذا نباید اجازه دهیم تا این شهر تبدیل به حیاط خلوتی برای نحله‌های ضاله و فرقه‌های خرافی و همچنین ترویج مسائل ضدفرهنگی و خلاف دین شود.
محبی‌پور از اعلام آمادگی نیروهای بسیجی شیراز جهت انجام کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: بنا داریم تا در حوزه‌های مختلفی نظیر تربیت بدنی، بانوان، هنرمندان و غیره با همراهی شهرداری شیراز، در جهت تقویت بنیه فرهنگی شهر شیراز گام برداریم ضمن اینکه در این راستا نباید از ظرفیت زبان هنر غافل بود و باید با اجرای برنامه‌های اثرگذار در این مسیر گام نهاد.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز به رسالت فرهنگی بسیج اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین فعالیت بسیج در راستای تقویت بنیه فرهنگی دینی مردم و اصلاح جامعه مبتنی بر الگوها و مدل‌های اسلامی است که در این راستا باید با با مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری زمینه‌های انجام حرکت‌های اثرگذار فرهنگی را فراهم کنیم.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام ابراهیم مصطفوی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله(ع) شیراز نیز در این جلسه، شناسنامه و هویت یک ملت را فرهنگ آنان دانست و بر لزوم تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگ در شهر شیراز تأکید کرد.
وی ضمن ابراز تأسف از وجود برخی ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های فرهنگی شیراز گفت: جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن موجب افت فعالیت‌های فرهنگی می‌شود لذا لازم است که دستگاه‌های فرهنگی تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
مصطفوی تأکید کرد: باید مراقب بود تا در شیراز به جای انجام کارهای فرهنگی، یکسری برنامه‌های ضد فرهنگ و ضد باورهای دینی مردم اجرا نشود که متأسفانه در برخی از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در شیراز، رنگ و بویی از ارزش‌ها و دین‌مداری دیده نمی‌شود.
به گزارش ایکنا، احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه نگاه ما به مسائل فرهنگی باید مبتنی بر دین باشد، گفت: امروز باید در قالب‌های گوناگون تولید محتوا داشته باشیم.
وی ادامه داد: گاهی اوقات برپایی سخنرانی اثربخشی فرهنگی در شهر ندارد لذا باید در قالب هنر، نوشته و موسیقی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به دنبال تحقق اهداف خود باشیم.
همتی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های بسیج در این امر عنوان کرد: بستر بسیج یک نعمت و فرصتی است که می‌توان در قالب‌های گوناگون از آن استفاده کرد.

captcha