بیانیه شورای ملی جمهوری آذربایجان درباره روحانی مبارز آذری
کد خبر: 3443944
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

بیانیه شورای ملی جمهوری آذربایجان درباره روحانی مبارز آذری

شعب خارجی: شورای ملی جمهوری آذربایجان درباره ضرب و شتم «رهبر جنبش اتحاد مسلمانان» این کشور در اداره پلیس منطقه «یاسامال» شهر باکو بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز، شورای ملی جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که طبق قانون اساسی این جمهوری انجام دستورات دینی آزاد است و ضامن این آزادی ماده چهل و هشتم قانون اساسی این کشور است، شواهد از نقض این قوانین خبر می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: اعمال فشار بر اسلام‌گرایان به‌دلیل درخواست برای انجام واجبات دینی در اداره پلیس یک کشور مسلمان ضد ارزش‌های دینی و قوانین بین‌المللی نیز است.

شورای ملی جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعمال فشار از سوی مقام‌های دولتی علیه حجت‌الاسلام طالع باقرزاده، روحانی نامی این کشور در اداره پلیس را محکوم کرده از دولت باکو خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار چنین رفتاری شده است.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان، سوم ماه نوامبر به اداره پلیس منطقه «یاسامال» شهر باکو فرا خوانده شد و توسط رئیس این اداره مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفت که دلیل این خشونت، درخواست طالع باقرزاده برای اقامه فریضه نماز بوده است.

captcha