بیش از ۱۷۰۰ مدرسه لرستان فاقد نمازخانه مناسب هستند
کد خبر: 3452973
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
کریمی‌فر:

بیش از ۱۷۰۰ مدرسه لرستان فاقد نمازخانه مناسب هستند

گروه اندیشه: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: از مجموع چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه در لرستان، هزار و ۴۴۰ مدرسه نمازخانه استاندارد دارند و ۳۸۰ مدرسه نیز نمازخانه‌ مستقل دارند و ۶۴۲ مدرسه نیز نمازخانه بالای چهل متر دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عصر یکشنبه، 24 آبان‌ماه در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: آموزش و پرروش لرستان موفقیت‌های پی‌درپی مانند کسب رتبه در پرسش مهر و مورد تقدیر قرار گرفتن در جشنواره فیلم رشد را امسال در کارنامه خود دارد.
وی افزود: مصوباتی در جلسه قبلی شورای آموزش ‌و پرورش داشته‌ایم که عملیاتی نشده‌اند از جمله مدارسی که با ساخت سد سیمره زیرآب رفتند بنا شد مدارسی جایگزین شود که تا امروز کاری انجام ‌نشده است و دیگر مصوبه ما این بود که بانک‌ها سه مدرسه یک کلاسه در روستاهای محروم الیگودرز بسازند ولی بانک‌ها علت عدم انجام این کار را عدم موجودی بیان کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: سه باب مدرسه توسط شهرداری تخریب ‌شده ولی تا به امروز خسارات مدارس تخریبی را پرداخت نکرده‌اند و شهرداری تمایلی به پرداخت ندارند و معافیت استخرها و سالن‌های آموزشی آموزش ‌و پرورش از پرداخت 5 درصد عوارض شهرداری از دیگر مصوبات ما بود که این‌گونه نشد.
وی با اشاره به این‌که تأسیس و راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی سوادآموزی از دستورات این جلسه است، عنوان کرد: بنا است در سال 94، 500 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در سراسر کشور احداث شود که سهم لرستان در دولت تدبیر و امید بین 16 تا 20 مرکز است  که در راستای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی است.
کریمی‌فر تصریح کرد: هدف از این راه‌اندازی توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام‌العمر برای افراد کم‌سواد و بی‌سواد است که نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها در ساخت این مراکز نیز هستیم و امیدوارم با تعامل دستگاه‌ها این مراکز تأسیس شوند.
وی بیان کرد: عملیاتی کردن سیاست توسعه مشارکت‌های عمومی در آموزش‌وپرورش نیازمند حضور ائمه جماعات در مدارس و توجه به بهسازی و زیباسازی نمازخانه‌های مدارس است .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان  گفت: در چهار  هزار و 200 مدرسه در استان، هزار و 170 ائمه جماعت روحانی و فرهنگی، هزار و 440 نمازخانه استاندارد و 380 نمازخانه‌ی مستقل  و 642 نمازخانه بالای چهل متر وجود دارد.
وی با بیان این‌که درخواست خاص آموزش‌وپرورش از شورای آموزش و پرورش فقط مشارکت مالی برای تجهیز نمازخانه‌های مساجد است، افزود: برای نمازخانه‌های بالای چهل متر 16 هزار متر موکت یا فرش لازم داریم که برای بهسازی و زیباسازی نمازخانه‌های مدارس چیزی حدود 150 میلیون تومان اعتبار برای فرش لازم داریم و برای موکت 80 میلیون تومان هم حل می‌شود.
کریمی‌فر گفت: سال گذشته آموزش  پرورش با تعامل با سپاه اعزام 25 هزار دانش‌آموز به سرزمین راهیان نور اعزام کرد که کار ساده‌ای نیست و لرستان به‌خاطر همین کار به‌عنوان خادم برتر راهیان نور انتخاب شد .
وی افزود: مبنای تفاهم‌نامه امسال اعزام 24  هزار دانش‌آموز است که مشکل اعتباری برای این موضوع داریم و امیدوارم اعتباری بین 50 تا 100 میلیون تومان به آموزش و پرورش برای این موضوع لحاظ شود تا جامعه هدف خود را به سرزمین راهیان نور اعزام کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: شهرستان ازنا ۷۰۰ فرهنگی، ۱۳ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار اولیا دارد و با این وجود، شهرستان ازنا از داشتن خانه معلم محروم است و تقاضا داریم ساختمان فرمانداری سابق ازنا برای ایجاد خانه معلم به آموزش‌وپرورش واگذار شود.

captcha