مسابقات قرآنی سپاه عاشورا در تبریز برگزار شد
کد خبر: 3453091
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

مسابقات قرآنی سپاه عاشورا در تبریز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره نیمه‎نهایی مسابقات استانی قرآن کریم در سطح سپاه عاشورا با حضور فرمانده لشگر 31 عاشورا، نماینده ولی فقیه در سپاه و چهره‎‏های برتر قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، دوره نیمه‎نهایی مسابقات استانی قرآن کریم در سطح سپاه عاشورا روز گذشته، 24 آبان با حضور فرمانده لشگر 31 عاشورا، نماینده ولی فقیه در سپاه و چهره‎‏های برتر قرآنی برگزار شد.

سردار غلام‎عسگر کریمیان، فرمانده لشگر 31 عاشورا در این مسابقات قرآن را نقطه قوت مبانی اعتقادی مسلمانان دانست و اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی همواره سعی در سلب این نقطه قوت و اتصال مسلمانان بوده‌‎اند که خوشبختانه تاکنون درسایه تدابیر امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و امت همیشه‌بیدار راه به جایی نبردهاند.

کریمیان یکی از راهکارهای اصلی دشمنان در این راستا را تغییر سبک زندگی مسلمانان و ایرانیان به سبکی غیراسلامی و غیرقرآنی عنوان کرد و ادامه داد: باید تمامی نهادهای اسلامی با برگزاری چنین برنامه‌‎های قرآنی نقشه شوم دشمن را نقش برآب کرده و مروج فرهنگ و معارف غنی قرآن باشند.

حجت‎الاسلام حسن کاملی‎فر، نماینده ولی فقیه در سپاه نیز با اشاره به اهمیت قرآن، خاطرنشان کرد: قرآن سراسر نور، هدایت، شفا و راه‎حل ضعف‌‎ها، کاستی‎ها و دوای دردهای ناعلاج جوامع بشری است.

وی با تأکید به اینکه انس با قرآن موجب نشاط جامعه است، گفت: اگر جامعه و مردم قرآنی شوند بسیاری از معضلات و مشکلات قابل حل خواهند بود. قرآن حتی در دل‎‏های سخت و خشن نیز تاثیر می‎گذارد، اما بزرگترین غربت قرآن، توجه نکردن به دستورات آن است که باید همه مسلمانان به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

یادآور می‎شود، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان پایور و وظیفه در سطح سپاه عاشورا در رشته‎های حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم قرآن کریم صورت می‌‎گیرد در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی برگزار شد که فینال این مسابقات نیز در بهمن ماه در تهران انجام می‎پذیرد.

captcha