حوزه فرهنگ دینی زیربنای فرهنگ جامعه است
کد خبر: 3453467
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
یعقوبی:

حوزه فرهنگ دینی زیربنای فرهنگ جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه کاشمر با بیان اینکه در پرداختن به مسائل فرهنگی به خصوص فرهنگ عمومی از دولت انتظار بیشتری داریم، بیان کرد: در سه سال اخیر در حوزه فرهنگ دینی از عنایت دولت بی‌بهره بوده‌ایم در حالی که حوزه فرهنگ دینی زیربنای فرهنگ جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی، امام جمعه کاشمر در جلسه شورای اداری شهرستان که 25 آبان‌ماه با حضور استاندار خراسان در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) برگزار شد، با بیان اینکه دولت‌مردان باید عملکرد خود را شفاف و با زبانی ساده به مردم اعلام کرده و از کلی گویی خودداری کنند، بیان کرد: اگر مردم در جریان مشکلات قرار گیرند، بدون شک دولت را جدی ‌تر پشتیبانی و حمایت خواهند کرد.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه هرچه شفاف‌سازی شود، نگاه مردم به مسائل عادلانه‌تر خواهد بود، گفت: همواره بهترین نقدها از سوی کسانی مطرح می‌‍شود که به دنبال اصلاح هستند لذا ما باید این نقدها را قدر بدانیم و برای رفع نقاط ضعف اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در پرداختن به مسائل فرهنگی به خصوص فرهنگ عمومی از دولت انتظار بیشتری داریم، بیان کرد: در سه سال اخیر در حوزه فرهنگ دینی از عنایت دولت بی‌بهره بوده‌ایم در حالی که حوزه فرهنگ دینی زیربنای فرهنگ جامعه است از همین رو باید به حوزه فرهنگ دینی در منطقه کاشمر که از پیشینه بالای دینی برخوردار است، بیشتر توجه شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با بیان اینکه مسائل اقتصادی برای مردم شفاف نیست، افزود: هرچند مسئولان مدام می‌گویند از رکود خارج شده‌ایم ولی مردم این موضوع را احساس نمی کنندبه گونه‌ای که متأسفانه رکود موجود در بازار مردم را رنج می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: مردم آثار تحقق این سیاست‌ها را تاکنون ندیده اند که امیدواریم دولت در این حوزه با جدیت وارد شود و شفافا به مردم اقدامات انجام شده را را ارائه دهد تا همچون موضوع برجام که مورد حمایت رهبری و از پشتوانه مردمی همراه شد، در این موضوع هم مردم خود وارد عمل شوند.

امام جمعه کاشمر در پایان از مسئولان خواست زبان مردمی‌تری پیدا کنند و با مردم شفاف‌تر صحبت کنند.

captcha