سینمای جوان، امید را در هنر هفتم به وجود آورد
کد خبر: 3454011
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
حجت‌الله ایوبی:

سینمای جوان، امید را در هنر هفتم به وجود آورد

گروه هنر: رئیس سازمان سینمایی گفت: در دنیای پر از خشونت، ما با زبان هنر و سینما و تئاتر حرف می‌زنیم. امیدوارم سینمای جوان بتواند راه را باز کرده و امید موجود در سینما را بیشتر کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در آیین اختتامیه سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که شب گذشته، 26 آبان‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: خیلی صحبت نمی‌کنم، اما به رسم ادب چند کلمه می‌گویم، خوشحالم که برنامه به موقع شروع شد و امیدوارم به موقع هم تمام شود. حداقل چیزی که ما می‌توانیم به شما هدیه کنیم اخلاق است و وقتی هر یک از مدیرانم مانند فرید فرخنده‌کیش را خوش‌اخلاق خطاب می‌کنید بسیار خوشحال می‌شوم.

وی افزود: واقعا زمانی که در چارسو بودم دوست داشتم هر روز به آنجا بروم و نشاط و شور جوانان را ببینم، چرا که خودم بیشتر به این شور و نشاط نیاز دارم. انجمن سینمای جوانان، امید سینمای ایران است، زیرا اگر این سینما وجود دارد به خاطر وجود این انجمن و پرورش استعدادهای ناب است. انجمن سینمای جوان سینمای آینده ما را رقم می‌زند و در شهرهای مختلف سفره‌اش گسترده شده است. در هیچ جای دنیا سراغ ندارم که چنین نهادی باشد که علاقه‌مندان به فیلمسازی را این چنین آموزش دهد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: سال 93 پر جایزه‌ترین سال سینمای ایران بود و در حالی‌که ما 97 فیلم سینمایی تولید کردیم توانستیم 234 جایزه دریافت کنیم. در دنیای پر از خشونت، ما با زبان هنر و سینما و تئاتر حرف می‌زنیم و امیدوارم انجمن سینمای جوانان بتواند این امید را زیاد کند.

وی ضمن تشکر از فرید فرخنده‌کیش، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان که مدیری با اخلاق است، تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان امید سینمای ایران است و اگر این سینمای پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد به خاطر حضور جوانان است.

ایوبی تاکید کرد: در دنیای پر از خشونت، ما با زبان هنر و سینما و تئاتر حرف می‌زنیم. امیدوارم سینمای جوانان بتواند راه را باز کرده و امید موجود در سینما را بیشتر کند. من هم مثل شما امیدوار هستم.

سینمای فیلم کوتاه، سینمای آینده است

فرید فرخنده‌کیش، دبیر سی‌و‌دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز در آیین اختتامیه چنین گفت: سینمای کوتاه سینمای آینده است. امیدواریم در آینده جزء 10 جشنواره برتر جهان قرار بگیریم و در این میان به دنبال اصلاحاتی هستیم تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی ادامه داد: همان‌طور که ریاست سازمان سینمایی وظیفه‌ای را برای تولید حرفه‌ای فیلم‌های کوتاه به انجمن سینمای جوان محول کرده است، امیدواریم شور و نشاط را در این سینما به وجود آوریم. ما به دنبال همیاری و مشارکت هستیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و همزبانی نامیده است، دولت و ملت به همراه مجموعه هنرمندان می‌توانند قدرت را در سینمای ایران حاکم کنند.

فرخنده‌کیش با اشاره به آمار و ارقامی از تعداد فیلم‌های شرکت کرده و پذیرفته شده در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تهران، بیان کرد: ١٧٠١ اثر به بخش ملی راه یافتند؛ ١٣٥ اثر کوتاه پذیرفته شد که از این میان 55 فیلم داستانی، ٢٤ فیلم مستند، ٤٠ فیلم پویانمایی و ١٦ اثر تجربی بودند.

دبیر سی‌و‌دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پایان عنوان کرد: در بخش بین‌الملل ٣٦٠١ فیلم از ١٠٨ کشور جهان داوطلب شرکت در جشنواره بودند که نهایتا ١٠٣ فیلم انتخاب شد. در این میان بیشترین تعداد فیلم‌ها از کشور آلمان بودند.

captcha