اعزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای رفع مشکل حمل‌ونقل در نجف اشرف
کد خبر: 3454572
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
شهردار مشهد عنوان کرد:

اعزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای رفع مشکل حمل‌ونقل در نجف اشرف

گروه اجتماعی: شهردار مشهد با بیان اینکه در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای در خصوص حمل و نقل زائران ایرانی داشتیم، گفت: بدین منظور امسال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای رفع مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب به نجف اشرف اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم بدرقه خادمان اربعین حسینی به همت شهرداری مشهد صبح امروز، 28 آبان‌ماه با حضور آیت‌الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو مجلس خبرگان رهبری، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد و سیدوحید موسویان، رئیس ستاد اربعین و مشاور شهردار مشهد و جمعی از خانواده‌های این خادمان، زائران و مجاوران رضوی در عرصه میدان شهدا برگزار شد.

این مراسم معنوی از ساعات آغازین با قرائت زیبای محمدجواد کاشفی، قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم و از اعضای کاروان قرآنی نور حاضر در فاجعه منا آغاز شد که فضای میدان شهدا را برای دقایقی با ترنم کلام وحی عطرآگین کرد؛ سپس همه رو به سوی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) صلوات خاصه امام رضا(ع) را زمزمه کردند.

سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد از سخنرانان حاضر در این مراسم معنوی با بیان اینکه همکاران ما در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری با دو نیت عازم این سفر معنوی هستند، گفت: در درجه اول به دنبال این هستند تا عقده دل واکرده و در کربلا و نجف اشرف دردودلی با حضرت سیدالشهدا(ع) و امیرالمومنین(ع) داشته باشند و از سوی دیگر توفیق خدمت به زائران اربعین حسینی از اقصی نقاط دنیا، ایران اسلامی و مشهد مقدس نصیبشان شود.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته مشکلات زیادی در خصوص حمل و نقل زائران اربعین داشتیم، اظهار کرد: از این رو امسال شهرداری مشهد با اعزام 150 دستگاه اتوبوس به نجف اشرف این مشکل را برطرف کرد؛ همچنین با اعزام نیروهای پاکبان درصدد رفع مشکل نظافت در شهر نجف اشرف و کربلای معلی برآمدیم.

مرتضوی با بیان اینکه امیدواریم همکاران ما تلاش کنند تا ما بتوانیم یک میقات و موکب دائمی به منظور پذیرایی مناسب از مرم عزیزمان داشته باشیم، خطاب به خادمان اربعین حسینی اظهار کرد: اگر در مشهد هشت ساعت مشغول به کار هستید در عتبات باید حداقل 15 ساعت به زوار اربعین حسینی خدمت رسانی کنید و از این فرصت مغتنم بهره کافی ببرید.

ستاد اربعین؛ قطره ای از دریای خدمت به زوار سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین

در ادامه سیدوحید موسویان، رئیس ستاد اربعین و مشاور شهردار مشهد با بیان اینکه در ابتدای یک مسیر معنوی، حماسی و بی نظیر قرار داریم که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد تدارک دیده شده است، عنوان کرد: ستاد اربعین حسینی، قطره ای از دریای خدمت به زوار سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین است و جمع حاضر عازم یک سفر میلیونی و جهانی و پیوستن به رود خروشان دلدادگان اباعبدالله(ع)هستند.

وی با اشاره به اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین چند روزی است که از شهرهای جنوبی عراق به طرف کربلای معلی آغاز شده است، ابراز کرد: حرکت خادمان اربعین حسینی به جز افرادی که زودتر به منظور برپایی مواکب عازم شده‌اند، دو شبانه روز به طول می‌انجامد که امروز از این مکان به طرف مرز مهران آغاز شده و خادمان در ابتدا برای زیارت به حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) مشرف و سپس در نجف اشرف مستقر و مشغول کار می‌شوند.

در بخش دیگری از مراسم، علی برادران، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مرثیه سرایی و ذکر مصیبت، لحظاتی دل‌های خادمان اربعین، زائران و مجاوران رضوی را روانه کربلای معلی کرد.

«ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»؛ حک شده بر ساق‌های عرش الهی

همچنین آیت‌الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو مجلس خبرگان رهبری از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم با اشاره به مقام ویژه حضرت اباعبدالله(ع) نزد پروردگار، عنوان کرد: به گفته شیخ جعفر شوشتری، یکی از علمای شهیر شیعه خداوند به نام امام حسین(ع) مباهات ‌کند و بنا به سخن پیامبر مکرم(ص) این سخن که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» در ساق عرش نقش بسته است نشان از مقام خاص حضرت سیدالشهدا(ع) نزد پروردگار عالم دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در خصوص زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در منابع دینی ما روایات فراوانی نقل شده است مبنی بر اینکه بدون تردید زیارت امام حسین(ع) از حج افضل و حتی ثوابش از حج واجب نیز بیشتر است.

captcha