۳۷ نمازخانه بین‌ راهی در استان اردبیل وجود دارد
کد خبر: 3455874
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰

۳۷ نمازخانه بین‌ راهی در استان اردبیل وجود دارد

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به وجود ۳۷ نمازخانه بین راهی در استان، ضرورت احداث نمازخانه را در مجتمع‌های خدمات بین راهی و مکان‌های گردشگرپذیر یادآور شد و افزود: لازم است در ورودی‌های شهر نمازخانه‌هایمان را دایر کنیم تا زمینه برای حضور نمازگزاران برای اقامه نماز اول وقت فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، روز گذشته یکم آذرماه در جلسه آموزشی دبیران ستاداقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان که درسالن حمل و نقل اردبیل برگزار شد با اشاره به وجود 10 شهرستان دراستان، افزود: پنج شهرستان در مرز قرار گرفته که این ستاد سعی دارد جوانانی که از نظر اخلاقی و ایمان با مشکل مواجه هستند توانمند و آگاه سازد.
وی تعداد کل مساجد استان را 1850 مسجد عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 300 مسجد در شهرستان اردبیل وجود دارد که در بیش از 50 درصد این مساجد نمازجماعت به پا می‌شود.
وی با بیان اینکه در62 مدرسه نمازجماعت به همراه روحانی برپا می‌شود، افزود: 955 مدرسه نیز نماز جماعت را بدون غیر روحانی اقامه می‌کنند.
وی با اشاره به وجود 37 نمازخانه بین راهی دراستان، ضرورت احداث نمازخانه را در مجتمع‌های خدمات بین راهی و مکان‌های گردشگرپذیر یادآور شد و افزود: لازم است در ورودی‌های شهر نمازخانه‌هایمان را دایر کنیم تا زمینه برای حضور نمازگزاران برای اقامه نماز اول وقت فراهم شود.
وی گفت: استان اردبیل از نظر مذهبی و دینی سابقه درخشانی دارد که لازم است جوانان را در مقابله با شبیخون‌های فرهنگی دشمنان اسلام و نظام آگاه سازیم.

captcha