طرح ساماندهی نمازخانه‌های بین ‌راهی در کشور تدوین می‌شود
کد خبر: 3456041
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

طرح ساماندهی نمازخانه‌های بین ‌راهی در کشور تدوین می‌شود

گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز از تدوین و ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، علی مهدیان معاون برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز، روز گذشته یکم آذرماه در جلسه آموزشی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان که درسالن حمل ونقل اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: مسجد به عنوان پایگاه اجتماع مسلمانان و خواص جامعه، همچون امام جماعت، فضای مناسبی برای روشن کردن اندیشه مردم است.
وی ادامه داد: درجهت رونق بخشی به نماز در ادارات ستاد اقامه نماز  وابسته به دفترمقام معظم رهبری راه‌اندازی شده تا مسئولیت راهبری امر نماز را بر عهده دارد.
مهدیان با اشاره به تدوین نظام جامع برنامه‌ریزی ونظارت بر دستگاه‌های اجرایی، افزود: سعی داریم نحوه برنامه‌ریزی درحوزه نماز در ادارات را رصد و بررسی کنیم.
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور از راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی ستاد اقامه نمازکشور خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه ارتباط و تعامل بین ستاد اقامه نماز با مردم مستحکم‌ترشده و بسیاری ازمشکلات ارتباطی آسان‌ترمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم درجهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز گام‌های موثری برداریم، افزود:هر سال طرح امتیازبندی و رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی برگزارمی‌شود و دراجلاس سراسری نماز تقدیر و معرفی می‌شوند.
وی جنبه‌های اثرگذاری مسجد را تقویت هویت دینی و ایجاد موقعیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: افراد اهل مسجد جایگاه مناسبی دارند و همه با احترام به آنان می‌نگرند و این پایگاه اجتماعی باعث می‌شود که توقع مردم از آنان بالا رود و آنان الگوی اخلاقی بشوند.

captcha