برپایی نشست نقد و بررسی «سمفونی سه‌شنبه‌ها» در فرهنگسرای رازی
کد خبر: 3456192
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

برپایی نشست نقد و بررسی «سمفونی سه‌شنبه‌ها» در فرهنگسرای رازی

گروه ادب: نشست نقد و بررسی کتاب «سمفونی سه‌شنبه‌ها»، نامزد بخش داستان کوتاه در هشتمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رازی، نشست نقد و بررسی کتاب «سمفونی سه شنبه‌ها»، نامزد بخش داستان کوتاه در هشتمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود.
در این نشست که سوم آذر برگزار می‌شود، افسانه احمدی، نویسنده کتاب و فرحناز علیزاده، نویسنده و منتقد حضور دارند و  به پرسش‌های مخاطبان پاسخ خواهند داد. مرتضی صالح‌آبادی مجری و کارشناس این نشست است.
«سمفونی سه‌ شنبه‌ها» را نشر نگاه منتشر کرده است. این کتاب 80 صفحه‌ای مشتمل بر 12 داستان کوتاه است.
یکی از ویژگی‌های خوب کتاب، نثر روان و البته موجز نویسنده است و جمله‌های کوتاه و صریح، بدون کلمات ثقیل و مونولوگ‌های فلسفی، ارتباط مخاطب را با اثر آسان کرده است. 
در بخشی از یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم: «راننده می‌گوید: «کو برگه؟» یکی از لابلای جمعیت راه باز می‌کند و می‌آید جلو: «بیا آقا بگیر!» صدای اکبر است. دیوانه  شده‌ام لابد. یک دستش آویزان است به گردن. با دست دیگرش برگه را می‌دهد به راننده. راننده جنازه را می‌کشد بیرون. دارم دیوانه می‌شوم. نزدیک جنازه و آقام می‌ایستم. آقام پارچه سفید را می‌دهد کنار. صورتش را می‌گذارد روی صورت جنازه. نمی‌توانم صورت جنازه را ببینم. فقط موهایش پیداست که رنگ موهای خودم است.»
این نشست سه شنبه، سوم آذر ساعت 15:30 در سالن فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به محل این فرهنگسرا واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی مراجعه کنند.

captcha