همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در نیجر آغاز می‌‌شود
کد خبر: 3462200
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در نیجر آغاز می‌‌شود

گروه بین‌الملل: سازمان همکاری اسلامی نهمین همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی را امروز، ۳۰ آذر، در نیامی، پایتخت جمهوری نیجر آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «Bernama»، این همایش سه روزه بر اجرای اقدامات لازم برای توسعه و گسترش همکاری  میان 57 عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه گردشگری طی دو سال آینده تمرکز خواهد داشت.

در این همایش همچنین نام شهرهای منتخب گردشگری اسلامی برای سال‌های 2017 و 2018 اعلام خواهد شد.

در همایش نیامی تنظیم برنامه‌های جایزه گردشگری اسلامی، بررسی مهارت‌های شغلی و توسعه استانداردها در گردشگری، تسهیل گردشگری، تحقیق و پژوهش، آموزش و بازاریابی در این حوزه نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

همچنین یک نمایشگاه فرهنگی و گردشگری در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد.

سازمان‌های تابعه سازمان همکاری اسلامی از جمله مرکز تحقیقات فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی (IRCICA)، مرکز اسلامی توسعه و تجارت (ICDT) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (ISESCO) نیز در همایش نیجر به ارائه گزارش‌های خود خواهند پرداخت.

استراتژی‌های بازاریابی برای ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در کشورهای اسلامی و ترغیب این کشورها به توسعه پروژه‌های خود در چارچوب همکاری‌های خصوصی ـ دولتی نیز در این همایش سه روزه بررسی خواهد شد.

تشویق دولت‌ها به توسعه همکاری در عرصه‌ آموزش‌های حرفه‌ای و سازماندهی کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها برای بررسی مسائل ضروری و مفاهیم و شیوه‌های نوین برای توسعه گردشگری اسلامی از جمله موارد دیگری است که در این همایش سه روزه مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

captcha