سازمان سینمایی پیگیر مسئله دعوت تهیه‌کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است
کد خبر: 3467523
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی:

سازمان سینمایی پیگیر مسئله دعوت تهیه‌کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است

گروه هنر: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: رئیس سازمان سینمایی پیگیر مسئله دعوت تهیه‌کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در پی دعوت جمعی از تهیه کنندگان سینمای ایران در جلسه‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه در روز شنبه حبیب ایل‌بیگی اعلام کرد: حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در پی این خبر پیگیر موضوع شده و در گفت‌وگو با مسئولان قضایی کشور به عنوان نهاد صیانت کننده از عرصه فرهنگ و هنر از کم و کیف این موضوع مطلع شد. 

وی افزود: رئیس سازمان سینمایی برای حل مسئله پیش آمده پیگیر امور است و در این راستا تعامل بسیار موثری با مسئولان محترم قضایی کشور انجام شده.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اضافه کرد: با توجه به تعامل بسيار خوب بين سازمان سينمايي و قوه قضاييه اين مسئله از سوي رئيس سازمان پيگيري شد. هيچ ترديدي در عزم راسخ قوه قضاييه بر حفظ كرامت و صيانت از هنرمندان كشور به عنوان سرمايه‌هاي بي بديل اجتماعي وجود ندارد. دعوت ياد شده تنها جهت بررسي، آگاهي‌بخشي و صيانت از اهالي سينماست و برخلاف آنچه در رسانه‌ها آمده جنبه سلبي و احضاريه ندارد. 

ایل‌بیگی ادامه داد: در هفته‌های گذشته در دفترم با حضور مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد و دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان، رئیس کانون پخش کنندگان فیلم، محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای و مشاور حقوقی سازمان جلسه‌ای را در این باره داشتیم و نامه‌های رسیده درباره پخش آگهی از شبکه‌های ماهواره‌ای را بررسی کردیم و نقطه نظرات در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تصریح کرد: تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان از این ماجرا اعلام برائت کرده و خواستار برخورد با این شبکه‌های ماهواره ای که اقدام به پخش تبلیغات آثارشان می‌کنند. 

ایل‌بیگی تاکید کرد: پخش آگهی از شبکه‌های ماهواره‌ای و نیت‌هایی که بعضا بدخواهان کشور برای هدف قرار دادن سینما دارند مشخص است. 

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین مسئولان قضایی و تهیه‌کنندگان و پخش کنندگان دعوت شده و حضور خود در این جلسه گفت: اینجانب نیز با توجه به تاکید سازمان سینمایی برای رفع این مسئله در جلسه یاد شده حضور خواهم داشت.

captcha