نقش بی‌بدیل شهیدناصری در تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی در افغانستان
کد خبر: 3472829
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
شهردار مشهد عنوان کرد:

نقش بی‌بدیل شهیدناصری در تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی در افغانستان

گروه اجتماعی: شهردار مشهد با اشاره به اینکه شهیدناصری معتقد بود انقلاب مرز نمی‌شناسد، بر نقش بی‌بدیل و منحصر به فرد این شهید در تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی کشور افغانستان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد شامگاه 14 بهمن‌ماه در همایش «شهدای بدون مرز» که ویژه پاسداشت سردار سرلشکر شهید محمدناصر ناصری با حضور خانواده این شهید گرانقدر در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد، گفت: یکی از بهترین و زیباترین القابی که می‌توان به شهیدناصری داد، لقب پاسداری انقلاب است.

وی ادامه داد: این شهید والامقام در عنفوان جوانی به عضویت سپاه درآمد و در جنوب خراسان ابتدا عضو شورای فرماندهی و سپس فرمانده سپاه جنوب خراسان شد.

مرتضوی اضافه کرد: نقش شهیدناصری در تربیت نیروی انسانی و تقویت جبهه‌های نبرد، نه تنها در جنوب خراسان، تیپ ویژه شهدا و ... پررنگ است که نام و نشان ایشان در جغرافیای دفاع مقدس زبانزد است.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار پس از حضور طولانی در جبهه‌های حق علیه باطل و در کسوت فرماندهی در دوران پساجنگ آرام و قرار نداشت، افزود: شهیدناصری مصداق اتم موجی بود که آسودگی را نشانه عدم می‌دانست.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از ما توفیق حضور در جبهه‌ را داشته‌ایم اما لفظ پاسدار بودن زیبنده هر کسی نیست، بیان کرد: این شهید گرانقدر در عمل پاسدار حقیقی جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه شهیدناصری اعتقاد داشت انقلاب مرز نمی‌شناسد، گفت: ایشان قائل به صدور انقلاب بود و با قلم، زبان، رفتار و حضورش این را اثبات کرد و به عنوان مستشار نظامی در کشور افغانستان نقش بی‌بدیل و منحصر به فردی در تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی این کشور ایفا کرد.

مرتضوی تصریح کرد: این شخصیت بزرگ مبارز به رغم تمام مشغله‌های کاری، لحظه‌ای خستگی در چهره‌اش پیدا نمی‌شد؛ روحیه بالنده، بانشاط، تبسم و طبع شوخ از ویژگی‌های شاخص ایشان به شمار میرفت.

وی با بیان اینکه شهیدناصری هیچ‌گاه خود را طلبکار انقلاب نمی‌دانست، اظهار کرد: ایشان همیشه خود را مدیون انقلاب می‌دانست و البته چه سودایی بالاتر از کالای شهادت که خداوند به شهیدناصری ارزانی کرد.

شهردار مشهد در خاتمه ضمن بیان اینکه انقلاب ما ثمره خون شهداست، یادآور شد: انقلابی بودن خوب است اما انقلابی ماندن مهم است لذا امیدواریم خداوند ما را انقلابی بداند، انقلابی نگه دارد و انقلابی بمیراند.

captcha