سبک زندگی قرآنی مطمئن‌ترین سبک برای تعالی انسان است
کد خبر: 3473567
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

سبک زندگی قرآنی مطمئن‌ترین سبک برای تعالی انسان است

گروه اجتماعی: استاد اخلاق حوزه و دانشگاه گفت: سبک زندگی قرآنی بهترین و مطمئن‌ترین سبک زندگی در بین سبک‌های مختلف برای تعالی انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی گرجی، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه عصر روز گذشته، 17 بهمن‌ماه در سمینار مهارت‌های زندگی قرآنی که به‌همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد واحد اصفهان و خبرگزاری ایکنا شعبه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه معمولاً بشر در زمینه‌های مختلف زندگی اجتماعی، هنر، علم، پزشکی و غیره از سبک‌های مختلفی استفاده می‌کند.
وی با اشاره به سبک زندگی قرآنی، افزود: امروزه ما وظیفه داریم که نگاه متودیک به قرآن داشته باشیم و باید به‌دنبال کسب سبک زندگی قرآنی و بهره‌گیری جامع از آن باشیم.
گرجی بیان‌کرد: باید به عنوان یک مسلمان به دنبال این باشیم که قرآن در زمینه نماز، همسایه داری، تجارت، ازدواج، تربیت فرزندان و در برخورد با دوست و دشمن چه نظری دارد و به آن عمل کنیم.
وی با اشاره به سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، افزود: حضرت زهرا(ص) همواره به فرزندان خود در مورد نحوه زندگی کردن در موارد مختلف تذکراتی داده‌اند که امروز ما باید آن‌ها را الگو و سرلوحه زندگی روزمره خود قرار دهیم.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در امر ازدواج، همسرداری، تربیت فرزندان، همسایه‌داری، مدیریت خانه و در برخورد با فامیل باید سبک داشته باشیم و آن هم سبک زندگی مورد نظر قرآن و اهل‌ بیت(ع) است.
وی در پایان سخنان خود گفت: براساس آیات قرآن، انسان هرکاری در این عالم انجام بدهد، نتیجه آن را در زندگی خواهد دید، یعنی اگر خوبی کرد، خوبی و اگر بدی کرد، بدی خواهد دید.
captcha