اهدای نخستین قرآن کتابت شده با زبان لاتین به موزه ملی قرآن
کد خبر: 3476077
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
اکرمی به ایکنا خبر داد:

اهدای نخستین قرآن کتابت شده با زبان لاتین به موزه ملی قرآن

گروه ادب: مراسم رونمایی از نخستین قرآن کتابت شده به زبان لاتین به قلم علیرضا اکرمی، به زودی در موزه ملی قرآن برگزار و سپس این قرآن به این موزه اهدا می‌َ‌شود.

علیرضا اکرمی، کاتب اولین قرآن ایرانی به زبان لاتین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه مراسم رونمایی از قرآن کتابت شده به خط لاتین را به زودی در موزه ملی قرآن برگزار می‌َ‌کند، عنوان کرد: کتابت این قرآن را سال 89 آغاز کردم و کار را تابستان امسال در ماه رمضان به پایان رساندم. این قرآن را به موزه ملی قرآن اهدا کرده‌ام و قرار است به زودی مراسم رونمایی از آن برگزار شود.

اکرمی افزود: قرار بود آیین رونمایی از این اثر 18 بهمن به مناسبت دهه فجر برگزار شود که به تصمیم موزه ملی قرآن به تعویق افتاده است.

وی هدف از کتابت قرآن به خط لاتین را جذب توریسم و تلاشی برای معرفی بهتر کلام الله مجید به جهانیان عنوان کرد و گفت: امیدوارم این قرآن پاسخی مناسب به دشمنانی باشد که بی‌رحمانه و از روی جهل قرآن را در غرب مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند.

اکرمی که تاکنون 700 تابلوی قرآنی به خط نستعلیق را به موزه‌های کشور اهدا کرده است، از پایان کتابت سه نسخه دعای کمیل به خط لاتین خبر داد و افزود: دو نسخه از این دعای شریف را به موزه‌های قزوین و امام علی(ع) تهران اهدا کرده‌ام.

وی گفت: در طول زندگی سعی کرده‌ام تا بتوانم آثاری به اماکن فرهنگی مذهبی هدیه کنم و خداوند را شاکرم که تا کنون 522 اثر قرآنی و 50 چلیپا را به کتابخانه و موزه امام رضا(ع) در مشهد مقدس اهدا کرده‌ام.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۰۲:۰۲
0
0
مگه نوریست جرئت داره پاشو تو موزه قزآن بذاره؟؟؟
کلی فضای امنیتی درست کردن براش
بر عکس قرآن که آرامش بخشه موزه قرآن اصلا احساس آرامش نداره
captcha