اقدام مترو در برگزاری ‌نماز؛ نقطه عطف تاریخ بلدیه/ حساسیت لازم را در بودجه حوزه دین خواهیم داشت
کد خبر: 3476264
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
حجت‌الاسلام ناصحی:

اقدام مترو در برگزاری ‌نماز؛ نقطه عطف تاریخ بلدیه/ حساسیت لازم را در بودجه حوزه دین خواهیم داشت

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران ضمن اشاره به اقدامات مترو در برپایی نماز جماعت در ایستگاه‌ها آن را نقطه عطفی در تاریخ بلدیه تهران دانست و افزود: در بودجه 95 شهرداری حساسیت لازم را در حوزه دین خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست ائمه جماعات نمازخانه‌های ایستگاه‌های مترو با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نایبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و همچنین محمد صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی مترو امروز 27 بهمن برگزار شد.

در این نشست حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، با اشاره به اقدامات ارزشمند معاونت فرهنگی متروی تهران و همچنین خدمات فرهنگی ائمه جماعات در برگزاری نماز و ارائه آموزش‌های تبلیغی و دینی به مردم در ایستگاه‌های مترو، گفت: اقدامات مترو در برگزاری همزمان نماز جماعت در 20 ایستگاه مترو نقطه عطفی در تاریخ بلدیه تهران است.

مترو وسلیه اقامه نماز و ارشاد مردم شده‌است

وی افزود: در گذشته ایستگاه‌های بسیار کمی نماز‌خانه داشت و نماز جماعت در آنها برگزار می‌شد که در دوره‌های اخیر اقدامات ارزشمند و قابل تقدیری در حوزه برپایی نماز جماعت آنهم در ایستگاه‌های مترو انجام شده است. امروز شاهد این هستیم که ایستگاه‌های مترو وسلیه اقامه نماز و ارشاد مردم شده‌اند.

ناصحی در ادامه از اقدامات دینی شهرداری تهران گفت و خاطرنشان کرد: امروز در هر نقطه از شهر که نام شهرداری شنیده می‌شود، اقامه نماز و نمازخانه هم در آنجا برقرار است و این کار در سایر ادارات منحصر بفرد است. این اقدامات به گونه‌ای است که تاکنون مانند آن را ‌در پرداختن به مسائل دینی آن هم در شهرداری نداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از زمانی که شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، در حوزه دین اقدامات خوبی را در سطح شهر شاهد بوده‌ایم. امروز نگاه به حوزه دین یک نگاه ویژه است. ما در شورای شهر تلاش می‌کنیم به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به شهردار تهران هم تاکید داشته‌ایم که کارهای خود را در حوزه دین ادامه دهد.

حساسیت لازم را در حوزه دین خواهیم داشت

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تلاش و تمرکز خود را برای ارئه خدمت در حوزه دین معطوف کرده است، افزود: در بوجه ارائه شده شهرداری تهران هم حساسیت لازم را در حوزه دین داشته و خواهیم داشت تا بتوانیم بهترین فعالیت‌ها را در این بخش شاهد باشیم.

ناصحی اظهار کرد: نسبت به حوزه دین تحول اساسی در بودجه ارائه شده دوره‌های اخیر شهرداری ایجاد شده که امیدوارم این کار تداوم داشته باشد.

captcha