شرکت در انتخابات باعث خشم و غضب دشمنان می‌شود
کد خبر: 3477696
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

شرکت در انتخابات باعث خشم و غضب دشمنان می‌شود

گروه اجتماعی: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن می‌فرماید مؤمنین باید کاری انجام بدهند که باعث خشم دشمن شود و برهمین اساس شرکت در انتخابات باعث خشم و غضب دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن طالب‌پور، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با بیان اینکه تا مردم نخواهند، حکومت دینی تشکیل نمی‌شود و تا مردم همراهی نکنند، حکومت دینی به اهداف خودش نمی‌رسد، گفت: یکی از ارکان خاص نظام‌های مردم‌سالاری دینی، اراده و همراهی مردم است.
وی افزود: اسلام در این موضوع تأکید می‌کند که جامعه اسلامی باید تشکیل شود و امت اسلامی وحدت خود را حفظ کنند تا حکومت اسلامی تشکیل شود و مردم در ادامه راه همراهی لازم را با حاکمیت دینی داشته باشند.
وی گفت: در زمانی که پیامبر اکرم(ص) و اهل‌ بیت پیامبر(ع) در مکه بودند، مردم ایشان را همراهی نکردند و ایشان نتوانستند تشکیل حکومت دهند، اما زمانی که به مدینه آمدند، مردم با آن حضرت بیعت کردند و پیامبر نیز تشکیل حکومت دادند و در ادامه مسیر، اگر یاری مردم نبود، پیغمبر(ص) نمی‌توانستند با کفار و مشرکین بجنگند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در قرآن به این موضوع پرداخته شده است، به‌طوریکه خداوند در سوره مبارکه الفتح آیه ۲۹ می‌فرمایند که «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم».
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) علم لدنی دارند و معصوم و اشرف انبیای الهی هستند، به بخشی از آیه 159 سوره آل عمران «وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ» اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به پیامبر می‌فرمایند که با مردم مشورت کن و از آن‌ها نظر بخواه؛ و برهمین اساس برای اداره جامعه باید از مردم کمک گرفت و از آن‌ها نظرخواهی کرد.  
طالب‌پور با بیان اینکه مشارکت و همراهی مردم یک اصل مسلم در دین است و حکومت دینی بدون مردم نمی‌تواند به اهداف عالی خود برسد، ادامه داد: این مشارکت باید با توأم با حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی باشد و مردم در صحنه‌های نبرد و دفاع از دین  و همراهی با مسئولین و کسانی که از سوی حکومت دینی منصوب می‌شوند، باید همراهی و حمایت لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه انتخابات تجلی حضور و حمایت مردم می‌باشد و حضور مردم به معنای پذیرش اصل حاکمیت و مقبولیت نظام است، گفت: مردم به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام باید در انتخابات مشارکت کنند و حضور فعال داشته باشند که این مهم باعث دلگرمی مسئولین و تقویت بنیان‌های نظام می‌شود.
وی با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که مردم در صحنه انتخابات حضور پیدا نکنند و رأی ندهند، گفت: حضور مردم در انتخابات به ضرر دشمنان است و اگر شرکت کردن ما در انتخابات به ضرر آن‌ها نیست، چرا این‌قدر اصرار دارند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.
وی با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات به‌منظور خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، گفت: قرآن می‌فرماید مؤمنین باید کاری انجام بدهند که باعث خشم دشمن شود و برهمین اساس شرکت در انتخابات باعث خشم و غضب دشمنان می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما به عنوان عضوی از جامعه وظیفه داریم که در انتخابات شرکت و خواسته‌های خود را دنبال کنیم، گفت: وقتی در انتخابات شرکت  و نمایندگان خود را انتخاب کردیم، یعنی از آن‌ها خواسته‌ایم که مشکلات ما را پیگیری کنند.
طالب‌پور ادامه داد: علاوه بر مهم بودن حضور در انتخابات، اینکه چه کسانی انتخاب شوند نیز در نوع خود مهم است، چون نتیجه انتخابات می‌تواند  در قوی شدن سیستم اجرایی و مدیریت کشور تأثیر مستقیم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه کسانی که به‌عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند باید متدین، متعهد و متخصص بوده و التزام عملی به دین و انقلاب اسلامی داشته باشند، گفت: در شرایط فعلی بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو شرط اساسی یعنی انقلابی بودن، ضد استکبار و ضد آمریکا بودن را درنظر بگیریم.
وی با بیان ایکه کسانی که از انقلابی بودن و انقلابی ماندن خسته شده‌اند، نباید وارد مجلس شوند، گفت: زیرا ما کشوری انقلابی و روحیات انقلابی داریم و افرادی باید وارد مجلس شوند که همواره روحیه انقلابی، ضد استکبار و ضد استبداد داشته باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها و دشمنان نظام تلاش دارند در این مجلس نفوذ کنند، گفت: باید کسانی که انقلابی و روحیه ضد استکباری و ضد آمریکایی دارند را انتخاب کنیم تا مجلسی داشته باشیم که بتواند ضمن رسیدگی به مشکلات داخلی کشور و تصویب قوانین مورد نیاز، در مقابل زیاده خواهی‌های  دشمنان نیز ایستادگی کند.
captcha