تسامح و تساهل نسبت به مسائل فرهنگی گناهی نابخشودنی است
کد خبر: 3479873
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
نكونام:

تسامح و تساهل نسبت به مسائل فرهنگی گناهی نابخشودنی است

گروه سياسي: نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: تسامح و تساهل نسبت به مسائل فرهنگی و گرفتار دسته‌بندی‌ها و بازیگری‌های سیاسی شدن و میدان دادن به دشمن که منجر به آسیب رسیدن به فرهنگ ناب اسلامی و منحرف شدن انقلاب از مسیر اصلی خود بشود گناهی نابخشودنی است.

به گزارش خبرگزاري‌ بين‌المللي قرآن(ايكنا) از چهارمحال و بختياري، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز گذشته، 11 اسفندماه در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی که به منظور تودیع و مُعارفه مدیران کل قدیم و جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان به چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است، با قدردانی از حضور بسیار خوب و هوشمندانه مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: این حضور بسیار خوب حقاً و انصافاً حاکی از هدایت‌های الهی و درایت و تدبیر توده مردم در سراسر کشور بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری افزود: واقعیت آن است که هدایت دل‌های ملّت ایران در دست خدای متعال است و همان گونه که خدای‌متعال در طول این 38 سال، انقلاب و نظام اسلامی را به پیش برده و از خطرات و آسیب‌ها مصون نگه‌داشته، در این مرحله سخت نیز دل‌ها را به سمت آمدن پای صندوق‌های رأی هدایت کرد و شاهد حضور بسیار خوب مردم در این عرصه بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بودیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشا‌ن‌ کرد: نوع رأیی هم که به داخل صندوق‌ها ریخته شد و در نتیجه شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری «متوازن» در شرایطی که بسیاری از دشمنان خارجی و گروه‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی داخل کشور با تمام وجود در مقام تصرّف این جایگاه به نفع خودشان بودند، همه بیان‌گر هدایت‌ها و نصرت‌های الهی در حق این انقلاب و ملت اسلامی بود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام تصریح‌ کرد: خوشبختانه با شکل‌گیری یک مجلس متوازن که همه افراد از همه جناح‌ها و گروه‌های متفاوت در آن سهیم هستند، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن، نقش برآب شد و به هیچ وجه نتوانست برگ برنده‌ای از این انتخابات و رأی مردم نصیب خودش بکند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری گفت: بار دیگر خدای متعال به واسطه حضور مردم و انتخاب هوشیارانه و آگاهانه آن‌ها، نعمتی دیگر به این کشور و انقلاب عطا کرد و کشور مرحله حساس و آزمون سرنوشت‌سازی را که دغدغه مقام معظم رهبری و دلسوزان واقعی انقلاب بود را با سربلندی و سلامت پشت سر گذاشت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام خاطرنشان‌ کرد: این دغدغه‌ها و حساسیت‌هایی هم که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام نسبت به مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و مسائل متعددی که نظام با آن مواجه است، داشته و دارند همه به یک نقطه برمی‌گردد و آن مسائل «کلان فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی» است که مبادا فرهنگ انقلاب و سبک زندگی اسلامی از این کشور گرفته شود و خدایی نخواسته فرهنگ بیگانه و سبک زندگی غربی جایگزین آن شود.

رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال‌ و بختیاری انقلاب اسلامی ایران را در اصل یک انقلاب فرهنگی و سمت و سوی همه أمور در کشور را حول محور مسئله فرهنگ دانستند و تصریح کردند: انقلاب اسلامی ایران بر اساس فرهنگ اسلام که نشئت گرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است، شکل گرفته که نباید اجازه داد این فرهنگ در جامعه کم‌رنگ شود و یا به دست بیگانگان بیفتد که علّت اصلی همه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها نسبت به انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم صیانت و حفاظت از این أمر بسیار مهم بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و‌ بختیاری تأکید کرد: هرگونه تسامح و تساهل نسبت به مسائل فرهنگی و گرفتار دسته‌بندی‌ها و بازیگری‌های سیاسی شدن و میدان دادن به دشمن که منجر به آسیب رسیدن به فرهنگ ناب اسلامی و منحرف شدن انقلاب از مسیر اصلی خود بشود، نه تنها خیانت به اسلام، انقلاب، امام راحل(ره) و شهدا محسوب می‌شود، بلکه گناهی نابخشودنی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نکونام خطاب به مسئولان و متولیان أمور فرهنگی تاکید کرد: بنابراین همه باید نسبت به مسئله فرهنگ حساس باشیم و خودمان را به معنای واقعی کلمه مُرَوّج اسلام ناب در جامعه بدانیم و دغدغه اصلی‌مان این باشد که فرهنگ اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه ساری و جاری باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود: گرفتار و سرگرم بازیگری‌های سیاسی و پست و مقام‌ها شدن و نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت و بی‌دغدغه بودن و خیلی آسان از کنار مسائل و نازیبایی‌های درون جامعه گذشتن و دست از وظیفه برداشتن، خطرات و آسیب‌هایی است که دستگاه‌های فرهنگی ما را تهدید می‌کند؛ بنابراین متولیان دستگاه‌های فرهنگی ما به ویژه سازمان تبلیغات باید نسیت به این مسائل خیلی حساس و دغدغه‌مند باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام خاطرنشان‌ کرد: اگر چه سازمان تبلیغات اسلامی با مشکلات و کمبودهای بسیاری مواجه است اما هیچ کدام این مسائل موجب نمی‌شود که این مجموعه از رسالت اصلی خودش دست بَردارد و کوتاه بیاید و یا احیاناً یک روزمَرگی و بی‌تحرکی بر آن حاکم شود، بلکه باید با دغدغه و جدیت بیشتری نسبت به ترویج معارف اسلامی در دررون جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و‌ بختیاری رسالت اصلی تبلیغ معارف اسلامی در جامعه را بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی دانستند و تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید در جهت عمق‌بخشی به ایمان و فکر مردم و نهادینه‌کردن أمور فرهنگی در جامعه بیشتر و عمیق‌تر برنامه‌ریزی کند که اینجانب اعتقادم این است که نسبت به این مسائل خیلی بیشتر و بهتر از این می‌توان برنامه‌ریزی و کار کرد و از ظرفیت‌ها و امکانات بهره برد.

امام جمعه شهرکرد در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های جناب حجت‌الاسلام اروجی، مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان، به حجت‌الاسلام مرتضوی خیر مقدم گفته و برای ایشان توفیق مسئلت کردند و افزود: قطعاً مدیرکل جدید سازمان تبلیغات فارغ از دسته‌بندی‌ها و بازی‌های‌سیاسی، به معنای واقعی کلمه در مسائل فرهنگی ورد پیدا خواهند کرد و فضای جدیدی را برای مسائل فرهنگی استان در حد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان خواهند گشود و نقش آفرین خواهند شد.

captcha